تظاهرات میلیونی مردم عراق و تکاپوی جریان‌های غربگرا+ تصاویر

در حالی که مردم عراق برای تظاهرات میلیونی آماده می‌شوند، افراد نقاب‌پوش برخی از نقاط شهر نجف و مقر نیرو‌های مقاومت را به آتش کشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه آماده‌سازی مردم عراق برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضدآمریکاییِ جمعه آینده، جریان‌های غربگرای این کشور از شب گذشته تلاش‌های خود را برای ایجاد ناآرامی و آشوب بیشتر کرده‌اند.

ناآرامی در عراق

شب گذشته افراد نقاب‌پوش برخی از نقاط شهر نجف و مقر نیرو‌های مقاومت در این شهر را به آتش کشیدند و درب ادارات دولتی را جوش زدند.

معترضان غربگرا که به "انقلابیون جوکری" معروف شده‌اند و مستقیما از سفارت آمریکا هدایت می‌شوند، برای برگزاری تظاهرات گسترده امروز یکشنبه در بغداد و مناطق جنوبی عراق نیز فراخوان داده‌اند.

پس از ترور شهدای مقاومت و مصوبه پارلمان عراق برای خروج نیرو‌های آمریکا از این کشور، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، و همچنین رهبران گروه‌های مقاومت، خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی علیه آمریکا شدند.


بیشتر بخوانید: مقام عراقی: سردار سلیمانی حامل پیامی برای عبدالمهدی بود

سی‌ان‌ان: حضور آمریکا در عراق می‌تواند به پایانی خجالت آور ختم شود


فراخوان مقتدی صدر برای تظاهرات میلیونی مردم این کشور در مخالفت با حضور ارتش تروریست آمریکا با استقبال نیرو‌های مقاومت روبرو شد و در بیانیه‌های مختلف خواستار حضور گسترده مردم در خیابان‌های عراق شدند.

پس از اقدام تروریستی اخیر آمریکا در خاک عراق و شهادت سردار سلیمانی، ابو مهدی المهندس، و شماری از فرماندهان مقاومت، به نظر می‌رسد جریان‌های مختلف سیاسی عراق برای بیرون‌کردن نیرو‌های آمریکایی متحد شده‌اند.

پارلمان عراق نیز پنجم ژانویه در جلسه‌ای ویژه و با رای اکثریت نمایندگان طرح خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور را تصویب کرد.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

اعتراضات در عراق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
این معترضان عده ای خود فروخته و بی ریشه هستند که تعدادشان اندک است.اگر آمریکا از عراق برود،شکست سنگینی برای آنها خواهد بود.این خود یک انتقام بزرگ است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۹ دی ۱۳۹۸
تمامی این فتنه ها از سفارتخانه های آمریکا ، اسرائیل ، و انگلیس و.. انجام می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۹ دی ۱۳۹۸
ای کاش ایران تمام پایگاههای آمریکا را در منطقه با موشک ویران میکرد نه فقط عین الاسد را و خیال همه مسلمانان منطقه را راحت میکرد
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۹:۳۲ ۲۹ دی ۱۳۹۸
لانه جاسوسی روایران بایدباموشک حدف قراربده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۹ دی ۱۳۹۸
بهتر نبود فراخوان تظاهرات میلیونی فوری میدادند؟ نه با یک هفته فاصله و فرصت به سودجویان و دشمنان قسم خورده ملت منطقه و مردم مظلوم عراق؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا قربانزاده
۱۸:۵۰ ۲۹ دی ۱۳۹۸
تصاویر همین دو تا عکس بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۴:۴۶ ۲۹ دی ۱۳۹۸
ما در ایران تجربه کرده ایم که این حرکات احمقانه مزدوران آمریکا همیشه در اتحاد و همبستگی و هوشیاری و تقویت ارادة مردم برای مبارزه با شیاطین ، حول محور منافع ملی و تجمع مردم به حمایت از رهبری عزیز انقلاب بسیار موثر بوده و دشمنان همیشه نتیجة عکس گرفته اند و در عراق هم همین اتفاق خواهد افتاد بدون تردید . و جمعة آینده این ادعا را ثابت خواهد کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۹ دی ۱۳۹۸
منافقین در ایران نتوانستند با شهادت 17000 نفر از ملت مومن ایران و اعمال خشونت، کاری از پیش ببرند. بنابراین، عمله های آمریکا در عراق هم نمی توانند. ماجرای آمریکا در عراق تمومه. باید ول کنه بره.
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۱۲:۳۲ ۲۹ دی ۱۳۹۸
انگار مسئولین عراق یک دلقک بیش نیستند ، امریکا دارد درعراق حکومت میکند . خودش میبرد وخودش میدوزد . میکشد صلح میکند . کاهش تنش را پیشنهاد میکند آسمان عراق را تصحب کرده با موشک ترور می کند ، مسئولین عراق دیگر چکاره هستند ؟ مجلس الکی پارلمان الکی نمایندگان الکی ملت الکی ؟
-
حقانی
۱۰:۱۹ ۲۹ دی ۱۳۹۸
اینها آدمای سعودیهای صهیونیست هستند که مثل ... کز کرده اند و خون مسلمانان را می مکند.
آخرین اخبار