۵۲۱ مورد خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت ارائه شد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۲۱ مورد خدمات مختلف حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت ارائه شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محسن علیزاده مدیر کل کمیته امداد خمینی (ره) استان یزد با بیان اینکه حمایت حقوقی و معاضدت قضایی مددجویان با رویکرد پیشگیری و توانمندسازی انجام می‌شود، گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۲۱ مورد خدمات مختلف حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

او افزود: ارائه مشاوره‌های حقوقی، تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی، راهنمایی و حمایت حقوقی برای اجرای احکام و سازش بین اصحاب دعوی و همچنین معرفی مددجویان برای اخذ وکیل معاضدتی ازجمله اقدامات حقوقی این نهاد برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف تحت حمایت است.

علیزاده ادامه داد: صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند ازجمله اهداف مهم کمیته امداد است.

مدیر کل کمیته امداد خمینی (ره)استان یزد گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه و دارای مشکلات حقوقی متعددی هستند به همین منظور وکلا و مشاوران نیکوکار می‌توانند برای معاضدت حقوقی و خدمت‌رسانی به محرومان و احقاق حق آنان با کمیته امداد همکاری کنند.

او افزود: آگاه‌سازی و هدایت مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی ازجمله فعالیت‌های این نهاد است، بسیاری از مددجویان به هنگام بروز مشکلات حقوقی و قضایی به حقوق قانونی خودآگاه نبوده و در احقاق حقوق حقه خود دچار کاستی و ناتوانی می‌شوند و این موضوع زمینه گسترش و تشدید آسیب‌پذیری آنان را فراهم می‌آورد.

سال گذشته ۹۶۷ مورد خدمات مختلف حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار