راهیابی ۳۰ هزار دانش‌آموز همدانی به مسابقات منطقه‌ای قرآن

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان از راهیابی ۳۰ هزار دانش آموز این استان به مسابقات منطقه‌ای قرآن خبر داد.

راهیابی ۳۰ هزار دانش‌آموز همدانی به مسابقات منطقه‌ای قرآنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس تجری، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان گفت: سی وهشتمین دوره مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش‌آموزی با حضور ۹۰ هزار دانش‌آموز در هزار مدرسه استان همدان برگزار شد.

او با بیان اینکه سی‌ و‌هشتمین دوره مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش آموزی، در ۱۴ رشته برگزار می‌شود، افزود: از برنامه‌های جانبی این دور از مسابقات برگزاری بیش از ۴۰۰ محفل قرآنی در سطح مدارس بود.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه مسابقات مرحله منطقه‌ای بهمن ماه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: از ۹۰ هزار دانش‌ آموز شرکت کننده در بخش آموزشگاهی مسابقات قرآن، ۳۰ هزار نفر موفق به راهیابی به مسابقات مرحله منطقه‌ای شدند.

تجری با اشاره به اینکه مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن در ۱۹ اداره تابعه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: مرحله استانی این دور از مسابقات نیز در اسفند  سال جاری در کانون مهدیه همدان برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه استان همدان در سی وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی موفق به کسب ۱۴ رتبه برتر ملی شد، گفت: برگزاری مسابقات قرآن یکی از اهداف سیستم آموزش و پرورش کشور به منظور ارتقای فرهنگ قرآن در میان نوجوانان است.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: همزمان با ایام الله دهه فجر نیز ۱۹ محفل انس با قرآن با حضور منتخبین مرحله آموزشگاهی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.