اهدای ثواب تلاوت نور به روح سردار شهید سلیمانی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از اجرای برنامه هدیه ثواب طرح تلاوت نور به روح بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در روز ۲۲ بهمن با مشارکت ۴۷۵ حلقه تلاوت نور در استان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامل گلباغی  با بیان اینکه هجدهمین آزمون قرآن و عترت در کشور ۱۱ بهمن و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، گفت: ۲ هزار و ۲۲۹ کردستانی در چهار گروه و ۱۵ رشته در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

او افزود: قرائت پنج آیه اول سوره مبارکه فجر به صورت همخوانی توسط پرورش یافتگان محراب و منبر، اختصاص تریبون خطبه‌های نماز جمعه به بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی، تجلیل از ۴۱ پیشکسوت حوزه‌های فرهنگی و قرآنی و معرفی پایتخت ملی فهما از جمله برنامه‌های دهه فجر در این استان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از برگزاری ۱۰ برنامه با محوریت تقریب مذاهب در سطح ۱۰ مسجد خبر داد و اضافه کرد: بزرگداشت شهدای محله، تدوین زندگینامه ۵۶ شهید مسجدی، تقویت روحیه توانمندسازی آحاد جامعه، ترویج فعالیت‌های کتابخوانی در قالب شنبه‌های کتابخوانی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر است.

گلباغی همچنین به فعالیت ۴۲۷ کانون و کتابخانه روستایی در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: کانون مساجد بیش از هر نهاد دیگری در روستا‌های کار فرهنگی می‌کند بطوریکه در سطح ۴۲۷ مسجد روستایی استان فعالیت‌ها زیر نظر امام جماعت اداره و کار فرهنگی را به بهترین نحو احسن انجام به انجام می‌رسانند.

او با اشاره به وجود ۶۰ هزار متر مربع فضا در مساجد برای تربیت و آموزش بچه‌های مسجدی گفت: رویداد ملی فهما در راستای استفاده صحیح از این فضا‌ها در جهت حفظ سنگر مساجد و جذب، تعلیم و تربیت کودکان در ۵۷۵ کانون فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می‌شود که از آن در برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان افزود: کمیته مساجد به منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هر چه بیشتر نمازگزاران مساجد در امر برنامه ریزی و برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آشنایی آنان با دستاورد‌های انقلاب اسلامی، تشکیل شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سردار سلیمانی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.