رییس کمیسیون هوشمندسازی شورای شیراز:

طرح سیستم جداسازی آب خاکستری در شیراز اجرا می‌شود

رییس کمیسیون هوشمندسازی شورای شیراز از تشکیل کارگروهی با هدف اجرای طرح سیستم جداسازی آب خاکستری هنگام دریافت پروانه ساختمانی به منظور تصفیه هوشمند، افزایش بهره‌وری از منابع آبی از ساختمان‌ها و هوشمند‌سازی فضای سبز مجتمع‌های مسکونی و تجاری جدید، خبر داد.

طرح سیستم جداسازی آب خاکستری در شیراز اجرا می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان در جلسه هوشمندسازی و فناوری اطلاعات این شورا، گفت: رشد روز افزون جمعیت و تمرکز آن‌ها در شهر‌ها آثار مخرب و اغلب فاجعه‌آمیزی را بر زیستگاه‌های طبیعی و زندگی بشر می‌گذارد و شهر‌ها را در معرض بحران‌های ناگوار از جمله تخریب محیط زیست، نزول زیربنا‌های موجود، فقدان دسترسی به زمین سرپناه، آلودگی‌های زیست محیطی، خطر کمبود و اتمام منابع طبیعی و در نهایت اتلاف سرمایه‌های طبیعی و انسانی قرار می‌دهد.

او ادامه داد: به همین منظور باید در شیوه سنتی مدیریت شهر‌ها تجدید نظر و شیوه‌های جدید مبتنی بر مدیریت واحد شهری بصورت هوشمند را جایگزین کرد.

دودمان افزود: این شیوه مبتنی بر حفاظت و بهبود منابع طبیعی و فرهنگی، پخش متعادل سود‌ها و هزینه‌ها، گسترش گزینه‌های حمل و نقل، اشتغال مسکن، توسعه پایدار و ارتقای بهداشت، سلامت و اجتماع سالم است.

او اظهار کرد: جلسه‌ای با موضوع دریافت و ارائه گزارش پروژه‌های هوشمندسازی و فناوری اطلاعات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و بررسی طرح الزام ساختمان‌های گروه «د» به اجرای سیستم جداسازی آب خاکستری هنگام دریافت پروانه ساختمان برگزار شد.

رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بررسی بهینه‌سازی مصرف انرژی و ارتقای زندگی شهروندان، خانه‌های هوشمند و شاخص آن یعنی طرح استفاده از آب‌های خاکستری و الزام گروه "د" ساختمان‌ها به اجرای آن در هنگام دریافت پروانه، افزود: مقرر شد کارگروهی متشکل از نماینده‌های کمیسیون‌های هوشمندسازی و فناوری اطلاعات، شهرسازی و معماری، معاونت شهرسازی شهرداری شیراز، سازمان نظام مهندسی، اداره آب و فاضلاب شیراز و نماینده‌هایی از دیگر معاونت‌های شهرداری به بررسی طرح بپردازند.

او تاکید کرد: تشویق بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری به اجرای سیستم هوشمند آب خاکستری از دیگر موضوعات مورد توجه این کارگروه خواهد بود.

دودمان از ارائه‌ی پروژه‌های هوشمندسازی سازمان فضای سبز و گزارشی از چاه‌های هوشمند به تفکیک مناطق شهرداری خبر داد و افزود: شهرداری مکلف است یکی از بوستان‌های شهر را به عنوان پایلوت پارک هوشمند انتخاب کرده و همه مولفه‌های شهر هوشمند (نورپردازی، مبلمان، نظارت هوشمند، اطلاع‌رسانی هوشمند، انرژی خورشیدی و آبیاری و نگهداری هوشمند) را در آن پیاده‌سازی و اجرا کند و ردیف بودجه‌ای به آن اختصاص دهد.

او، ارائه‌ی اطلاعات حوزه‌ی فضای سبز و برنامه‌های مربوط به سیما، منظر و فضای سبز شهری به کمیسیون را از دیگر تصمیمات برشمرد و افزود: مقرر شد کمیسیون همه‌ی برنامه‌های هوشمند سازمان را از لحاظ نحوه و درصد اجرا رصد کند و در ردیف بودجه ۹۹ مطرح شود.

دودمان بیان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد شهرداری طرح جامعی با در نظرگرفتن همه‌ی مولفه‌های شهر هوشمند در حوزه فضای سبز، مراقبت و نگهداری هوشمند پارک‌های جدید الاحداث با هدف کنترل منابع، افزایش نرخ بهره‌وری و بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند به کمیسیون در مدت ۶ ماه ارائه کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار