ارتفاع نیم متری برف در گردنه‌های مهاباد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: ارتفاع برف در برخی گردنه‌های برف‌گیر این شهرستان هم‌اکنون به بیش از نیم متر رسیده و تردد را تنها با زنجیرچرخ میسر کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف که از روز پنجشنبه در این شهرستان آغاز شده و هم‌اکنون نیز در تمامی محور‌های مواصلاتی به شدت ادامه دارد موجب کندی رفت و آمد خودرو‌ها شده‌است.

او اضافه کرد: ارتفاع برف در گردنه «زمزیران» در جاده مهاباد به سردشت به نیم متر رسیده است و کولاک شدید در این محور تردد را کند و تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر کرده است.

خادمی ارتفاع برف در گردنه «جواله‌رشان» در همین محور را نیز ۳۵ سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: به علت برف و کولاک شدید در این محور و گردنه‌های آن ۲۵ دستگاه خودرو شب گذشته گرفتار شده بودند که با انجام عملیات رهاسازی نجات یافتند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: تردد گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان نیز در جاده برهان هم‌اکنون تنها با زنجیرچرخ میسر بوده و کولاک ارتفاع برف در این گردنه را با ۳۵ سانتی‌متر رسانده است.

«خادمی»، افزود: هم‌اکنون با وجود تداوم برف در همه محور‌های مواصلاتی، جاده‌های این شهرستان باز و تردد در آن‌ها ادامه دارد و راهداران در چندین نوبت اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌ها کرده‌اند.

او در مورد وضعیت راه‌های نیز گفت: راه ارتباطی هیچکدام از روستا‌های این شهرستان با مرکز شهر مسدود نبوده و تنها تردد در راه‌های ۱۷ روستای این شهرستان به سختی و با استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

خادمی ادامه داد: عملیات برف‌روبی در این محور‌ها نیز از ساعاتی پیش آغاز شده و ظرف امروز یا فردا به پایان خواهد رسید.

او از رانندگانی که قصد تردد در مسیر‌های کوهستانی را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم‌اکنون ۱۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین کار برف‌روبی را در این محور‌ها از بامداد امروز آغاز کرده‌اند و با وجود بارش برف تمامی محور‌های این شهرستان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.

او به رانندگانی که قصد تردد در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر مهاباد را دارند توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به زنجیرچرخ و دیگر وسایل ایمنی زمستانی مجهز و با سرعت مطمئنه و با رعایت فاصله طولی رانندگی کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.