رئیس حقوق و ثبتی اوقاف سمنان:

بارگذاری ۲ میلیون مترمربع از اراضی موقوفه در کاداستر

اصغری‌علایی گفت: بیش از دو میلیون و سیصد هزار مترمربع از اراضی موقوفه استان سمنان در سیستم کاداستر اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان بارگذاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، صادق اصغری‌علایی، رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان، از ابتدای امسال بالغ‌بر ۲۰۸ قطعه از اراضی اوقافی استان به مساحت بیش از دو میلیون و سیصد هزار مترمربع در سیستم کاداستر بارگذاری شده است.

او افزود: این اقدام بر اساس تکالیف مقرره قانونی و توافقات انجام‌شده بین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و در جهت تثبیت مالکیت موقوفات استان انجام‌شده است.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: کاداستر در لغت به معنای محدوده بندی یا حدنگاری و فهرست نقشه‌برداری ثبتی است و شامل آن نوع نقشه‌برداری است که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرز‌های آن سند مالکیت صادر کرد.

اصغری‌علایی ابراز داشت: نقشه کاداستر نقشه‌ای است که مرز‌ها و مالکیت قطعات زمین را نشان می‌دهد و در کشور ما کاداستر منبع اصلی داده‌ها در رفع اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است.

او عنوان کرد: تثبیت مالکیت موقوفات یکی از برنامه‌های مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان است و در این راستا ادارات اوقاف و امور خیریه سطح استان پیگیری‌های لازم در این خصوص را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: بر این اساس نسبت به نقشه‌برداری زمین‌های موقوفه فاقد سند اقدام شده تا بتوان نسبت به انجام پیگیری‌های بعدی و تثبیت املاک وقفی اقدام کرد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه اصغری علایی
۱۳:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
باسلام
بسیار عالی بود همچین رییس و کارمندی را باید تحسین کرد
باید لیاقت چنین کارمندی را داشته باشی و قدر کار های ایشان را بدانید