وزیر دارایی انگلیس: پس از برگزیت برخی کسب‌وکار‌ها از میان خواهند رفت

ساجد جاوید هشدار داد پس از اجرایی شدن برگزیت، انگلیس از اتحادیه اروپا فاصله خواهد گرفت و این سبب از میان رفتن تعدادی از کسب و کار‌ها خواهد شد.

وزیر خزانه‌داری انگلیس: پس از برگزیت برخی از کسب و کار‌ها از میان خواهند رفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ساجد جاوید، وزیر دارایی انگلیس، به شرکت‌های این کشور هشدار داد پس از ۳۱ ژانویه و اجرایی شدن برگزیت هیچ هماهنگی با اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت و مدیران شرکت‌ها سه سال فرصت خواهند داشت تا با واقعیت‌های اقتصادی خود را وفق دهند.

جاوید در این خصوص در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به مذاکرات تجاری با ۲۷ عضو باقیمانده در اتحادیه اروپا در ۱۱ ماه آینده گفت: «هماهنگی وجود نخواهد داشت، ما دیگر فرمانبردار قانون آن‌ها نخواهیم بود، در یک بازار واحد فعالیت نمی‌کنیم و در اتحادیه گمرک‌ها حضور نخواهیم داشت. این کار تا پایان سال انجام خواهد شد.»

جاوید در ادامه افزود: «وقتی که این توافق را با دوستان اروپایی خود به دست آوریم به موفقیت خود در زمینه اقتصاد در جهان ادامه خواهیم داد.» او اضافه کرد که در این میان ممکن است برخی از شرکت‌های انگلیسی زیان کنند، اما او با این مسئله مشکلی ندارد و به ضرورت تطبیق با شرایط و روابط تجاری جدید از سوی کسب و کار‌ها اشاره کرد.

وزیر دارایی انگلیس در توضیح این موضوع گفت: «تجارت به نحوی از این مسئله تاثیر خواهد پذیرفت، هم مثبت و هم منفی. برخی سود خواهند کرد و برخی زیان.»

این اظهارات جاوید نگرانی‌های بیشتری را میان تجار انگلیسی از جمله بخش‌های بزرگ تولیدکننده به ویژه صنعت خودرو و مواد غذایی ایجاد کرده است. آن‌ها نگران هستند تطابق نداشتن با قوانین اتحادیه اروپا منجر به ممنوعیت‌های بزرگتر و قیمت‌های بالاتر شود.

سرانجام انگلیس پس از سه سال بحث و مذاکره، قرار است ۳۱ ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کند، اما انتظار می‌رود مذاکرات تجاری با کشور‌های عضو باقی مانده طی یک دوره انتقالی ۱۱ ماهه ادامه یابد. اتحادیه اروپا پیش از این پیشنهاد کرده بود، لندن می‌تواند از تعرفه صفر تجاری در تجارت با این اتحادیه بهره‌مند شود به شرط آنکه از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت کند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، این گزینه را کنار گذاشت و نشان داد که خروج کامل از قوانین بروکسل برای این کشور ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار