ثبت ۲۹ سایت تلفن همراه در لرستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۲ عملیات توسعه شبکه فیبر نوری با هدف تقویت عملکرد و ارتقا ضریب پوشش ۲۹ سایت تلفن همراه استان در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شهاب حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۲ عملیات توسعه شبکه فیبر نوری با هدف تقویت عملکرد و ارتقا ضریب پوشش ۲۹ سایت تلفن همراه استان در دست اقدام است.

شهاب حیدری روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: در این راستا عملیات عمرانی توسعه شبکه فیبر نوری به طول ۱۵۰ کیلومتر در ۲ سایت داداگلاب و حسن‌آباد سنجابی آغاز شده است.

او با اشاره به اتصال ۲۱ سایت اپراتور‌های مختلف به شبکه فیبر نوری داداگلاب گفت: این عملیات به طول ۱۱۵ کیلومتر و در چهار ناحیه شامل عوارضی خرم‌زال از سمت خرم‌آباد به چمشک، چمشک به دهلیج، دهلیج به خوشناموند و خوشناموند به پلدختر در حال انجام است و تا پایان ماه گذشته در ورودی روستای دهلیج انجام شده است.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان ادامه داد: این عملیات با مشکلاتی همچون شرایط جوی و برودت هوا، خطر انفجار به دلیل وجود لوله‌های خطوط انتقال نفت و گاز در طول مسیر حفاری، عدم صدور مجوز حفاری در بعضی مناطق توسط اداره کل راه و شهرسازی و همچنین سایر مشکلات حفاری به دلیل کوهستانی بودن منطقه مواجه است.

حیدری تصریح کرد: پروژه حسن‌آباد سنجابی به طول ۳۰ کیلومتر در فاصله بین شهرستان نورآباد تا روستای هفت‌چشمه در حال انجام است و هشت سایت اپراتوری نیز به این شبکه فیبر نوری اتصال دارد.

او گفت: با توجه به تاخیر در تامین فیبر نوری و تحویل به پیمانکار، کوهستانی بودن منطقه، سرمای مسیر پروژه و آب‌گرفتگی، ریزش کانال‌های حفاری‌شده در بعضی نقاط، عملیات در چند مرحله زمانی دچار توقف شده بود که با حمایت و پیگیری‌های وزارت ارتباطات بسیاری از این موانع برطرف شده و کار اجرایی این پروژه از سر گرفته می‌شود.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به اقدامات در دست اجرا، تمامی روستا‌ها و مناطق استان در آینده نزدیک به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و از مزایایی همچون ارائه خدمات نوین، توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی، عدم مراجعه غیرضروری به شهرها، افزایش سطح خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به مردم و کاهش شکاف دیجیتال بین تمامی نقاط شهری و روستایی بهره‌مند شوند.

۵۱ نقطه لرستان که آنتن دهی تلفن همراه در آن‌ها مشکل دارد شناسایی و اقدامات اولیه برای رفع این نقصان انجام شده است.

وزارت ارتباطات تا پایان برنامه ششم توسعه، تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کند که تاکنون یکهزار و ۲۴۵ روستای لرستان از این خدمت بهره‌مند شده اند و ۷۴۵ روستا نیز تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات تجهیز و از ظرفیت و مزایای آن بهره مند می‌شوند.

بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) نیز دایر شده و ۹۳ درصد روستا‌ها و ۹۹ درصد جاده‌های اصلی لرستان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار