مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان:

نظارت بر فرآیند شهرداری‌ها بر عهده ذی‌حسابان قرار داده شد

راضیه شهاب بابیان اینکه نظارت بر فرآیند شهرداری‌ها بر عهده ذی‌حسابان قرار داده شده است، گفت: ذی‌حسابان به عنوان گلوگاه کنترل شهرداری‌ها هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، راضیه شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان بابیان اینکه قانون‌گذار نظارت بر فرآیند در شهرداری‌ها را بر عهده ذی‌حسابان قرار داده است، گفت: ذی‌حسابان و مدیران عالی با در دست داشتن نقش کلیدی در شهرداری‌ها برای تحقق سلامت اداری این کارکنان تلاش می‌کنند.

او بابیان اینکه ذی‌حسابان به عنوان گلوگاه کنترل در شهرداری‌ها مطرح هستند، افزود: این افراد می‌توانند با ایفای نقش اصولی، از بی‌انضباطی، تخلف و انحراف جلوگیری کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان ضمن بیان اینکه با آگاهی از قوانین، ذی‌حسابان از انحراف در بسیاری از مسائل مانند عدم توازن و انحراف مالی در شهرداری‌ها می‌توانند پیشگیری کنند، ابراز داشت: تخصیص اسناد خزانه برای شهرداری مشکلاتی ایجاد می‌کند که باید تخصیص برای شهرداری‌ها نقدی شود.

شهاب بابیان اینکه تخصیص نیافتن بودجه عمرانی به دلیل تحقق نیافتن درآمد‌ها باعث کسری بودجه در شهرداری‌ها می‌شود، در ادامه تصریح کرد: با مشکلاتی از این دست، افزایش طرح‌های نیمه‌تمام و مطالبه‌های پیمانکاران در ایجاد دغدغه برای شهرداران تأثیرگذار است.

او بابیان اینکه ذی‌حسابان باید نیروی رسمی، ثابت و آگاه به مسائل حسابداری و مالی باشند، افزود: بعضی از شهرداری‌های جدید به دلیل مشکلات، فاقد این افراد کارآمد در مجموعه هستند که می‌بایست نسبت به این مهم اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار