مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خبرداد؛

واکسیناسیون رایگان طیور روستا‌های سمنان علیه بیماری نیوکاسل

حسینی گفت: ۲۰۰ هزار قطعه طیور در روستا‌های استان علیه بیماری ویروسی نیوکاسل در مرحله دوم به صورت رایگان واکسینه می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: واکسیناسیون رایگان طیور در سراسر روستا‌های استان سمنان از نیمه دوم بهمن امسال آغاز و پیش‌بینی می‌شود پوشش تمام روستا‌های استان ۳۰ تا ۴۰ روز کاری به طول انجامد.

او افزود: مرحله اول واکسیناسیون طیور روستا‌های استان سمنان علیه بیماری نیوکاسل در مهرماه آغاز شد و تا پایان آبان ۹۸ به طول انجامید.

حسینی بیان کرد: در مرحله اول واکسیناسیون طیور روستا‌های استان سمنان علیه بیماری نیوکاسل، ۱۷۰ هزار قطعه مرغ بومی در ۱۷۸ روستای استان به صورت کامل رایگان واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: روستاییان با پرورش طیور و فروش گوشت و تخم مرغ گذران زندگی می‌کنند و از این طریق حدود پنج تا ۱۰ میلیون ریال ماهانه درآمد دارند و دامپزشکی به منظور رونق تولید و کاهش ضرر و زیان ناشی از مرگ و میر طیور، اقدام به واکسیناسیون رایگان طیور در روستا‌های استان کرده است.

حسینی بیان کرد: براساس آزمایش‌های انجام شده، با واکسیناسیون طیور روستا‌های استان سمنان علیه بیماری نیوکاسل در مرحله اول ضریب ایمنی طیور به طور معنادار افزایش یافت که این طرح در کاهش مرگ و میر طیور و کاهش زیان تاثیر مستقیم دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار