پرونده زمین خواری در ناهارخوران گرگان به کجا رسید؟

رئیس کل دادگستری گلستان توضیحاتی را درباره پرونده زمین خواری در ناهارخوران گرگان ارائه کرد.

پرونده زمین خواری در ناهارخوران گرگان بسته شد/ صدور سند برای ۹۰ هکتار اراضی ملیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان گفت: بررسی اراضی ملی برای جلوگیری از صدور سند به نام سودجویان از پارسال به یکی از قضات توانمند استان سپرده شد که پس از یکسال تلاش شبانه روزی و بررسی اسناد، ۹۰ هکتار از اراضی ملی جنگلی حاشیه شهرگرگان شناسایی و به نام منابع طبیعی سند صادر شد.

او افزود: این اراضی شامل زمین‌های منتهی به صیاد شیرازی، شهرک دخانیات، فرهنگشهر، میناگل، شهرک سروش و اراضی سروش به سمت ناهارخوران و پل سید مسعود تا میدان ناهارخوران گرگان را شامل می‌شود.

هاشمیان افزود: قبلا این زمین‌ها سند رسمی نداشت و همین امر سبب دست اندازی سودجویان و خرید و فروش اراضی جنگلی این مناطق که گران قیمت هستند، شده بود.

او ادامه داد: اداره منابع طبیعی را مکلف کرده ایم زمین‌هایی که در این محدوده قرار دارند و در گذشته سودجویان سند رسمی گرفته اند، شناسایی و برای ابطال این اسناد، اقدام کنند.

هادی هاشمیان افزود: تا کنون منابع طبیعی برای ابطال ۸ فقره سند به دادگستری دادخواست ارائه کرده است که فقط دو فقره آن در شهرک سروش و فرهنگشهر هر کدام یک و نیم هکتاری هستند و میلیارد‌ها تومان ارزش دارد.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: تعیین تکلیف و بررسی اراضی منطقه جنگلی النگدره نیز در کمیته سه جانبه دادگستری، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان آغاز شده  تا راه دست اندازی سودجویان به اراضی این منطقه را نیز برای همیشه مسدود کنیم.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.