کشت ۳۱ هکتار زعفران در ملایر

مسوول امور باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: امسال ۳۱ هکتار زعفران در این شهرستان کشت شده است.

کشت ۳۱ هکتار زعفران در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی باقرزاده، مسوول امور باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: امسال از ۷۳ هکتار سطح زیر کشت بارور زعفران، ۲۹۲ کیلوگرم زعفران برداشت شد که حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

او با بیان اینکه ۳۱ هکتار زعفران مربوط به کشت امسال است و هنوز بارور نیست افزود: سال گذشته از ۵۸ هکتار سطح زیر کشت ۲۳۰ کیلوگرم زعفران برداشت شد.

مسوول باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر متوسط برداشت زعفران به ازای هر هکتار در این شهرستان را چهار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: ملایر رتبه نخست استان را در کشت و تولید زعفران دارد.

باقرزاده درباره نحوه تهیه پیاز زعفران بیان کرد: بخش عمده‌ای از پیاز زعفران از استان خراسان جنوبی و رضوی و یا از سوی شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و بخشی هم از مزارع قدیمی این شهرستان تامین می‌شود.

او با بیان اینکه در تمامی نقاط این شهرستان جز اراضی به شدت شور و آهکی شرایط کشت زعفران وجود دارد گفت: در حال حاضر متقاضیان زیادی برای کشت زعفران در ملایر داریم.

مسوول باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر اضافه کرد: با توجه به اینکه از تیرماه زمان کشت زعفران آغاز می‌شود، از سال آینده می‌توانیم نسبت به تشکیل پرونده و درخواست برای اخذ تسهیلات کشت زعفران اقدام کنیم.

باقرزاده ادامه داد: با توجه به اینکه پیاز زعفران از استان زعفران خیز کشور خراسان رضوی و جنوبی تهیه می‌شود، زعفران تولیدی این شهرستان از کیفیت خوب و مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.