در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پرداخت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نوسازی مسکن‌های سیستان و بلوچستان

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن گفت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی واحد‌های سیل‌زده پرداخت شد.

پرداخت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی واحد‌های مسکونی سیستان و بلوچستانمجید جودی مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با حضور رئیس جمهور در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان تصمیمات گسترده و توسعه‌ای برای بهبود وضعیت مناطق مسکونی در این استان گرفته شده است گفت: برآورد‌های اولیه از میزان خسارت‌های وارد شده انجام شد و در نشست هیئت دولت روز گذشته نگاه توسعه‌ای برای نوسازی واحد‌های مسکونی در جنوب استان سیستان و بلوچستان ارائه شد.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن افزود: طبق برآورد‌های اولیه ۱۴ هزار واحد مسکونی در این استان بر اثر سیل دچار خسارت‌های صددرصدی شده‌اند و ۸ تا ۹ هزار واحد مسکونی هم دچار خسارت‌های تعمیراتی شده‌اند.

جودی یادآور شد: ارزیابی‌های واحد به واحد توسط نیرو‌های بنیاد مسکن  آغاز شده و ما عملا از روز گذشته کار بازسازی و آواربرداری واحد‌های مسکونی را در این مناطق آغاز کرده‌ایم.

او درباره تسهیلات پرداختی به این مناطق هم گفت: برای واحد‌های شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض  برای واحد‌های روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای اسباب و اثاثیه واحد‌های مسکونی ۱۵ میلیون تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن گفت: طبق برآورد‌های اولیه ۲ هزار واحد مسکونی که دچار خسارت شده‌اند در شهر قرار دارند و مابقی آن‌ها در روستا‌های سیستان و بلوچستان دچار خسارت شده‌اند.

جودی اظهار کرد: با توجه به طوفان سهمگینی که در سال ۸۵ در استان سیستان و بلوچستان رخ داد بسیاری از واحد‌های مسکونی در مناطق مختلف بازسازی و مقاوم سازی شدند، اما با توجه به حضور رئیس جمهور در این منطقه و تصمیمات گرفته شده تمامی واحد‌های مسکونی خشت و گلی در این استان بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شوند.

او تأکید کرد: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۶۰۰ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض برای نوسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی این مناطق تصویب شده است که امیدواریم پرداخت آن‌ها ظرف امروز و فردا آغاز شود.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن یادآور شد: از امروز پرداخت کمک‌های بلاعوض با تشکیل پرونده از  سوی متقاضیان آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند تسهیلات ۱۵ و ۵ میلیون تومان بلاعوض خود را دریافت کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار