کنترل موتورخانه‌ها برای کاهش مصرف سوخت و انتشار آلاینده‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از کنترل موتورخانه‌ها برای کاهش مصرف سوخت و انتشار آلاینده‌ها در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت هفته هوای پاک، جلسه توجیهی لزوم رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها در موتورخانه برای کلیه دستگاه‌های اجرایی در استان برگزار شد.

او افزود: نظر به ابلاغ قانون هوای پاک و با توجه به آیین نامه اجرای ماده ۱۷ این قانون، متضمن لزوم رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها در موتورخانه‌ها و سایر سامانه‌های احتراقی از طریق انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها بر اساس الزامات استاندارد ملی ایران به شماره INO ۶۰۰۰ با صدور گواهی از طریق شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران است.

احمدی اضافه کرد: بر همین اساس اداره کل حفاظت محیط زیست استان یک نشست توجیهی مدیریت سبز با تأکید بر گواهی فنی موتورخانه در روز ملی هوای پاک برای کلیه دستگاه‌های اجرایی استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار کرد.

او ادامه داد: در این نشست کلیاتی در زمینه چگونگی اجرای برنامه مدیریت سبز و ارزیابی آن در استان و همچنین نحوه اخذ گواهی فنی موتورخانه جهت کاهش آلودگی هوا ارائه شد.

احمدی گفت: طبق نظر کارشناسان پیش بینی می‌شود اجرای معاینه فنی موتورخانه‌ها در سطح کشور منجر به کاهش مصرف سوخت و تولید گاز دی اکسید کربن به میزان حداقل ۱۰ درصد و کاهش گاز‌های آلاینده به ویژه مونواکسید کربن به میزان ۹۵ درصد شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار