رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

توقیف۴ خودرو نیسان حاوی چوب قاچاق در شاهرود

کشاورزیان از توقیف چهار خودروی نیسان حاوی چوب قاچاق طی دوماهه اخیر در شاهرود خبر داد و گفت: از این خودرو‌ها دو تن تاغ و دو متر مکعب بلوط کشف‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد رضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه طی دوماهه اخیر چهار خودرو نیسان حاوی چوب قاچاق در شاهرود متوقف‌شده است، گفت: دو خودرو حاوی چوب‌های درختان قطع‌شده از جنگل‌های کالپوش، یک خودرو از جاجرم و دیگری نیز شب گذشته توسط یگان حفاظت شاهرود کشف‌شده بودند.

او افزود: طی دو ماه اخیر یک دستگاه خودرو حامل چوب جنگلی درختان بلوط قاچاق به مقدار دو متر مکعب و سه دستگاه چوب تاغ به مقدار دو تن در شهرستان شاهرود ضبط شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه با هماهنگی دستگاه قضائی و انتظامی برای متخلفان پرونده قضائی تشکیل و خودروی آن‌ها به پارکینگ منتقل‌شده است، ابراز داشت: از این افراد یک دستگاه اره موتوری کشف و ضبط‌شده است.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: اجرای طرح‌های ضربتی مبارزه با قاچاق چوب و زغال، افزایش کنترل و نظارت توسط حفاظت و قرقبانان و آگاه‌سازی مردم و استفاده از توان مردم برای حفاظت از منابع طبیعی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در خصوص قطع درختان، قاچاق چوب و زغال است.

او افزود: فعال بودن پنج گشت خودرویی و ۱۰ گشت موتوری و پیاده در عرصه‌های ملی و جنگلی و بیابانی شهرستان به صورت ۲۴ ساعته و بهره‌گیری از توان مخبران محلی، از موفقیت‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان در مقابله با قاچاق چوب و زغال در این عرصه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.