دانستنی حقوقی؛

آیا زن با داشتن حق طلاق می‌تواند از شوهرش جدا شود؟

بر اساس قانون حق طلاق منحصراً با شوهر است و زن تنها می‌تواند در شروط ضمن عقد ذکر کند که هرگاه خواست وکالت طلاق را از شوهرش بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از بانوان فکر می‌کنند که می‌توانند حق طلاق را هنگام عقد از شوهر خود بگیرند تا هر زمانی که دلشان خواست همسر خود را طلاق دهند، اما بر اساس قانون حتی اگر حق طلاق به زن هم برسد، باز او نمی‌تواند هر زمانی که خواست از شوهرش جدا شود.

بر اساس قانون حق طلاق منحصراً با شوهر است و زن تنها می‌تواند در شروط ضمن عقد ذکر کند که هرگاه خواست وکالت طلاق را از شوهرش بگیرد.

طبق قانون، زن می‌تواند از سمت شوهرش وکیل باشد تا در مواقعی معین بدون شرط یا مدت بتواند همسر خود را طلاق دهد، البته زن نمی‌تواند در عقد شرط ذکر کند شوهرش حق طلاق دادن او را ندارد.

بر اساس ماده ۱۳۳ قانون مدنی مرد می‌تواند هرگاه که خواست همسرش را طلاق دهد، بنابراین گذاشتن این شرط اشتباه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
من بعداز ۱۵ سال زندگی مجبورشدم حق طلاق به زنم تومحضر بدم بدون اینکه مهریه اش روببخشد شاهدی هم نبود خونه رو هم بنامش کردم میخام راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۰۲:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه طور درمورد مهریه و نفقه و اجرت المثل خوب سراغ شرع میرید وقتی حرف حق طلاق مرد میشه اون وقت نمیرید سراغ شرع ؟؟ همون طور که وکالت طلاق دادن به زن غیرشرعی نیست ، خب بخشیدن مهریه یا صفر درنظر گرفتنش قبل از ازدواج هم غیرشرعی نیست درمورد نفقه توافق کردن هم غیرشرعی نیست درمورد اجرت المثل توافق کردن هم غیرشرعی نیست هر وقت یادگرفتید درمورد نفقه و مهریه و اجرت المثل حرف از برابری بزنید اون وقت بیاید درمورد حق طلاق و ... هم حرف از برابری بزنید .
اگه صلاح بود حق طلاق با زن باشه ، خدا در حالت عادی حق طلاق رو به زن میداد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
دوست عزیز:قانونی که حق طلاق رو به مرد میده برگرفته از شریعت و دین ماست و ربطی به قرن ۱۴و۱ نداره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
مردانی که همسرشان درخواست طلاق میدهد و سالها اورا معطل گذاشته وتوافق به جدایی نمیکنند بسیار نادان هستند به کسی که ازشان دل بریده وراهی دادگاه هم شده باتوسل به زور و...واداربه زندگی کردن خطاست شاید اگر زودتر توافق به طلاق کنند هرکدام مسیر بهتری بتواند برای زندگی خود پیدا کند دوست داشتن کسی که شما رو دوست نداره مثل داشتن گل کاکتوس میمونه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
به نظر من این قانون اشتباه و دور از انسانیت هست. بین زن و مرد هیچگونه فرقی نیست و متاسفانه در قانون ما این حق لحاظ نشده و تبعیص قائل شده است.الان وارد قرن 14 هجری شمسی می شویم اما قانون ما مربوط به قبل قرن یکم شمسی است که جای تاسف دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
خواهشن مسئولین یه فکری هم برای خانوم هایی که درحقشون ظلم میشه و مرد بااین صلاح که هروقت بخوام میتونم طلاقت بدم اون خانوم رو زجر میده رسیدگی کنن لطفا به خاطره خدا حق طلاق رو از مرد بگیرید چون هرروز هزاران مرد به خاطر هوا و هوس خودش زن وبچه ی بی گناه رو آواره میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام‌یه‌فکری‌برای‌جلوگیری‌ازطلاق‌بشه‌وآقای‌رئیسی‌یک‌دستوروابلاغ‌بطوراتوماسیون‌برای‌تمامی‌دادگستریها‌بفرستن‌‌که‌تا۴سال‌آینده‌تحت‌هیچ‌شرایطی‌هیچ‌گونه‌رای‌طلاقی‌نبایدصادربشه‌تایه‌مقدارجونها‌برای‌ازدواج‌اعتمادشون‌بیشتربشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
خب وکالت میگیره که هر وقت خواست طلاق بگیره
این منافاتی با حق طلاق مرد نداره
یعنی هر وقت هر کدومشون خواستن میتونن برن درخواست بدن
آخرین اخبار