رئیس‌جمهور چین: مهم‌ترین اولویت ما مهار ویروس کروناست

رئیس‌جمهور چین ضمن تایید آنکه چندین شهر در این کشور به ویروس کشنده کرونا آلوده شده‌اند، اعلام کرد اولویت نخست دولت مهار این ویروس است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، ضمن تایید آنکه چندین شهر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده‌اند گفت اولویت نخست دولت مهار این ویروس است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین که شهرهایی چون پکن و شانگ‌های را نیز آلوده کرده، امروز مقامات ملی و محلی چین شیوع گسترده آن را تایید کردند و چهار مورد ابتلا در خارج از چین نیز گزارش شد. رئیس‌جمهور چین نیز مبارزه با شیوع گسترده‌تر و نجات جان آدم‌ها را اولویت نخست دولت نامید. تلویزیون دولتی چین به نقل از شی اعلام کرد: «زندگی مردم باید اولویت اول باشد و شیوع این بیماری بدون تاخیر باید مهار گردد.»

اما به نظر می‌رسد مشکل اساسی در مهار شیوع این ویروس صد‌ها میلیون چینی باشند که پس از پایان یافتن تعطیلات سال نو چینی که از این هفته آغاز می‌شود قصد دارند به جا‌های مختلف در داخل و خارج از کشور سفر کنند.

مقامات تایید کردند که امروز تا ساعت ۶ بعد از ظهر به وقت محلی چین، ۲۱۷ مورد ابتلای در این کشور به ثبت رسیده که نشان از سرعت بالای گسترش این ویروس است. ویروس ابتدا در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد. علایم ابتلا به این ویروس تب و دشواری تنفس است که بسیار شبیه بیماری‌های تنفسی دیگر است.

امروز کره جنوبی نیز اعلام کرد یک فرد ۳۵ ساله به این ویروس مبتلا شده است. هفته گذشته نیز در تایلند و ژاپن موارد ابتلا به این ویروس گزارش شد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: «به نظر می‌رسد منبع حیوانی عامل اصلی شیوع این بیماری بوده و برخی از انتقال‌های محدود انسان به انسان در تماس‌های نزدیک رخ می‌دهد.»

این بیماری خاطرات مرگبار سارس را زنده کرده است. در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳، حدود ۸ هزار نفر به بیماری سارس مبتلا شدند که ۷۷۴ نفر از این افراد جان باختند.

این بیماری در ۳۷ کشور جهان گسترش یافت و به اندازه‌ای خطرناک بود که یک دهم افراد مبتلا به ویروس را می‌کشت. حال این نگرانی وجود دارد که گونه جدید بیماری سارس، به همان اندازه مرگبار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار