گره گشایی بسیاری از مشکلات اجتماعی با بهره گیری از ظرفیت موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: با افزایش بهره وری از موقوفات، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام زارع زاده مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت:  با آبادانی و بهره وری حداکثری موقوفات، بخش عمده‌ای از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی رفع خواهد شد و به باور همگان شاید هیچ نهادی نتواند همانند وقف به مجموعه دولت در رفع مشکلات کمک کند.

او با بیان اینکه گستردگی، یکی از مهمترین ویژگی‌های وقف است، افزود: در همه شهر‌ها و روستا‌های ایران، خصوصا مناطق مختلف استان یزد موقوفه‌های زیادی وجود دارد.

حجت الاسلام زارع زاده با یادآوری تنوع کاربری موقوفه‌ها از جمله باغ، کشاورزی، زمین زراعی، تجاری، مسکونی، اداری، معدن و حتی پالایشگاه، اظهارداشت: این تنوع فرصت مناسبی است که در اختیار مجموعه اوقاف و دولت جمهوری اسلامی قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد اضافه کرد: واگذاری امور به مردم که مورد تاکید بزرگان نظام اسلامی است در وقف مشاهده می‌شود، بطوریکه می‌تواند در حوزه‌هایی از جمله آموزش، بهداشت، درمان و تامین اجتماعی به دولت کمک کند.

حجت الاسلام زارع زاده ضمن تبیین مشکل رهاسازی برخی موقوفه‌ها و آسیب‌های ناشی از آن در جامعه، افزود: بلاتکلیف ماندن نیت خیر واقفان، ایجاد مزاحمت برای همسایه و ایجاد مشکل برای مبلمان شهری از جمله این آسیب‌ها است.

او با بیان اینکه از ظرفیت وقف به عنوان سرمایه ارزشمند اجتماعی و فرهنگی آنطور که شایسته است مورد بهره وری قرار نگرفته است، باید و شاید استفاده نمی‌شود یا به دلایلی هم نشده است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تجربه‌های بسیاری برای افزایش درآمد وقف کسب کردیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار