تجهیز بیش از ۸۰ درصد چاه‌های آب کشاورزی یزد به کنتور هوشمند

فرماندار یزد گفت: در حال حاضر ۸۲ درصد از چاه‌های آب کشاورزی شهرستان یزد مجهز به کنتور هوشمند هستند.

تجهیز بیش از ۸۰ درصد چاه‌های آب کشاورزی یزد به کنتور هوشمندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید محمدرستگاری، فرماندار یزد با اشاره به ضرورت صرفه جویی و حفاظت از منابع آبی، گفت: بر اساس آمار تا ابتدای امسال تنها ۲۵ درصد از چاه‌های آب کشاورزی شهرستان یزد مجهز به کنتور‌ هوشمند بودند این درحالی است که طی دهه ماه اخیر، ۵۷ درصد به این آمار اضافه شده است.

او افزود: نصب کنتور هوشمند برای چاه‌ها علاوه بر کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی، از اضافه برداشت این منابع جلوگیری می‌کند.

رستگاری همچنین به اجرای طرح خاموشی چاه‌های آب کشاورزی اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود در زمان خاموشی چاه‌ها پنج میلیون متر مکعب صرفه جویی در منابع آب شهرستان یزد را داشته باشیم.

فرماندار یزد ادامه داد: جلوگیری از افت آب سفره‌های زیر زمینی، آبدهی برخی قنوات استان و در برخی از مناطق بهبود کیفیت و شیرینی برخی چاه‌های آب کشاورزی از جمله دستاورد‌های اجرای این طرح بود.

او با بیان اینکه هیچ یک از چاه‌های آب مجاز استان، از قاعده نصب کنتور هوشمند مستثنی نیستند، اظهارداشت: در حال حاضر ۷۵ درصد از چاه‌های آب صنعتی شهرستان یزد و نیز ۵۲ درصد از چاه‌های آب بخش دولتی به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار