پیش بینی بیمه ۱۰ هزار هکتار از شالیزار‌های آمل

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل از پیش بینی بیمه ۱۰ هزار هکتار از شالیزار‌های این شهرستان در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، گفت: ۶ هزارو ۵۰۰ هکتار از شالیزار‌های شهرستان آمل پارسال تحت پوشش بیمه شالیزاری قرار گرفته و پیش بینی می‌شود در سال زراعی پیش رو با استقبال کشاورزان سطح بیمه به ۱۰ هزار هکتار افزایش یابد.

او افزود: بیمه به عنوان یک ابزار مناسب مدیریت ریسک، تنها راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیر مترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است که می‌تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با تأکید برضرورت افزایش و گسترش پوشش بیمه‌ای در بخش کشاورزی گفت: علیرغم عدم استقبال مناسب بهره برداران از مقوله بیمه، توسعه سطح بیمه محصولات کشاورزی از سیاست‌ها و اولویت‌های این مدیریت بوده و سعی شده با تمرکز فعالیت‌های آموزشی ترویجی و همایش‌های دهیاران و اعضای شورای اسلامی در این راستا گامی موثر برداشته شود.

اسلامی بر اهتمام و تعهد کارشناسان پهنه در اطلاع رسانی و توجیه بهره برداران در زمینه اهمیت بیمه تاکید نمود و افزود: تمام کشاورزان باید برای بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند چراکه تنها اهرم حمایت از کشاورزان و بهره برداران در مواقع بحران و حوادث، بیمه محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار