انجام ۱۰ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی در سقز

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز از انجام ۱۰ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهنام میرزایی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز گفت: تا پایان دی ماه امسال، ۱۰ هزار و ۱۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در سقز صورت گرفت، ارزش ریالی تخلفات محرز شده ناشی از این نظارت‌ها بیش از ۵۲ میلیارد ریال بود که از این نظر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: نظر به افزایش قیمت بنزین و نوسانات قیمت کالا‌ها در بازار واکنش‌ها به قیمت کالا و خدمات بیشتر شد به همین جهت بازرسی‌های صنعت، معدن و تجارت در بازار نیز تشدید گردید و در حال حاضر با ۴ اکیپ بازرسی این کار در دست انجام است.

میرزایی بیان کرد: قیمت محصولاتی همچون گوجه فرنگی، سبزیجات، خیار و برخی میوه‌جات صرفاَ به دلیل پایان فصل تولید در منطقه و نیز وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی قطب تولید دستخوش تغییرات می‌شود که در مقطعی بازار عرضه و تقاضا برابر نیست و با افزایش حبابی قیمت روبرو می‌شویم که طبیعی است.

او یادآور شد: در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری ۴ بار قیمت گوشت را کاهش دادیم و اکنون نیز در صدد کاهش مجدد آن هستیم لذا با عنایت به نظارت مناسب از کشتارگاه تا مصرف کننده، گوشت توزیع شده در مراکز پخش با قیمت و کیفیت مناسبی عرضه می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز به شهروندان توصیه کرد، به عنوان مطالب‌گر از تخلفات واحد‌های صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی و سایر تخلفات، به سادگی عبور نکنند و اینگونه موارد را از طریق سامانه ۲۴ ساعته ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت با واحد متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.