امسال کرمانشاه هوایی بدون گردو غبار را پشت سر گذاشت

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۸ الودگی هوا بر اثر گرد و غبار نداشتیم.

 گردو غبار به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه در نشست خبری امروز  اول بهمن ماه 98 بیان کرد:  در سال ۹۸ الودگی هوا بر اثر گرد و غبار نداشتیم و این به دلیل  بارندگی خوب و شرایط اب و هوایی بود.

یاوری بیان کرد: خوشبختانه در استان کرمانشاه کانون داخلی گرد و غبار و یا پتانسیل  تولید گرد و غبار نداریم و امیدواریم در آینده هم  شاهد بروز ان ها نباشیم.

او گفت: در حوزه رودخانه قره سو مشکلی ناشی از صنعت نداریم و بحث اساسی  فاضلاب های خانگی است و یک بخش به روستا ها و یک بخش به فاضلاب شهری و روانسر ارتباط دارد.

او گفت:در روانسر عملیات اجرایی سیستم تصفیه خانه فاضلاب روانسر شروع شد و مدول بعدی شهر کرمانشاه با تامین اعتبار شروع شود و اگر این دو به بهر برداری برسند بخش اعظم تولید فاضلاب ها  کنترل خواهد شد.

یاوری افزود: بحث الودگی در حوزه کشاورزی داریم و به جای استفاده از سموم و کودهای شیمیایی  با کمترین میزان   باشد و از بیو کمپست ها استفاده شود  و کودهای طبیعی جایگزین شود.


او گفت: 37 نفر از محیط بانان تحت آموزش های لازم برای استفاده از پهپادهای پایشی  قرار گرفتند مجوز لازم برای پرواز هلی شات اخذ شده و این پهپادها در مناطق حفاظت استفاده  خواهد شد.

یاوری  از راه اندازی مجدد ایستاه های سنجش هوا خبر دادو گفت: ده ایستگاه سنجش هوا در سطح استان کرمانشاه  فعال است که یکی از ان ها به تازگی راه اندازی شده است.
او  با بیان اینکه تفاهم نامه محیط زیست با دانشگاه رازی و موسسات خیریه مهرگان و با بسیج سازندگی داشتیم گفت: در دانشگاه رازی مرکز کارواش سبز احداث کر و باغ بوتانیک با 85 هزار نهال بومی احداث کرده است و ابی که از خروجی می اید تصفیه می شود و دوباره استفاده می شود. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار