نامگذاری کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی فارس به نام شهید سلیمانی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به شهادت سردار سلیمانی، کنگره شهدای دانش آموزبه کنگره شهید حاج قاسم سلیمانی و ۳ هزار و ۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز فارس نامگذاری می‌شود.

نامگذاری کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی فارس به نام شهید حاج قاسم سلیمانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهانبخش بانشی در دومین جلسه اعضای کمیته کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان فارس تحت عنوان " لاله‌های روشن "، با اشاره به اینکه در جریانات اخیر شاهد دشمنی بی حد و اندازه دشمنان انقلاب اسلامی بودیم، گفت: رفتار خبیثانه دشمن باعث شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی شد و شاهده وحدت و انسجام و یکپارچگی ملی بودیم که سابقه اش را فقط در حوزه‌های انقلاب اسلامی دیده بودیم.

او افزود: مردم نشان دادند چگونه پای انقلاب ایستاده اند و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به بهترین شکل ممکن حفاظت و حراست می‌کنند.

بانشی ادامه داد: بدون تردید فرهنگ سازی در حوزه ایثار و شهادت در بوجود آمدن چنین جریان سازی‌های قوی بسیار تاثیر داشته و این خود ایمان و اعتقاد ما را راسخ‌تر می‌کند که در حوزه آموزش و پرورش بر مبحث ایثار و شهادت و فرهنگ سازی در این محور بیشتر کار کنیم.

او بیان کرد: این کنگره هم با همین نگاه و تفکر است که نگاه و اندیشه زیبا را ریشه دار کنیم و بیش از قبل کمک کنیم که فرزندان این مرز و بوم با این تفکر بالنده شوند و بتوانند هر توطئه و دشمنی که اتفاق می‌افتد را خنثی کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس پیشنهاد داد: با توجه به شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، کنگره را تحت عنوان کنگره شهید حاج قاسم سلیمانی و ۳ هزار و ۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز فارس نامگذاری شود.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس نیز در تشریح برنامه‌های متنوعی که به عنوان پیش کنگره در نظر گرفته شده گفت: اهم این برنامه‌ها شامل: دعوت از خوشنویسان و کتابت اشعار و آیات قرآنی با موضوع ایثار و شهادت، دیدار اعضای کنگره با نماینده محترم، ولی فقیه و امام جمعه شیراز، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز با حضور مسئولین عالی رتبه استان، حضور دانش آموزان سراسر استان در نماز جمعه ۹ اسفند ماه با یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز است.

سید احمد حسینی همچنین گفت: راه اندازی کاروان دوچرخه سواری (لاله‌های روشن) در مرکز استان و شهرستان‌ها در دهه مبارک فجر، حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مراسم غبار روبی قبور مطهر شهدا، حضور دانش آموزان مدارس شاهد شیراز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) و تجدید بیعت با ایشان از جمله برنامه‌های پیش کنگره است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.