بیش از ۲۰۰ هزار کودک در جنوب سیستان وبلوچستان واکسینه می شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: بیش از ۲۰۰ هزار کودک زیر پنج سال در جنوب استان در مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال علیه این بیماری واکسینه می شوند.

بیش از ۲۰۰ هزار کودک در جنوب سیستان وبلوچستان واکسینه می شوندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فرهاد دادگر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، اظهار داشت: فلج اطفال یک بیماری حاد ویروسی و از خطرناک‌ترین بیماری‌های حال حاضر در دنیا است که دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را در بر می‌گیرد.

او  افزود: با توجه به هم مرز بودن استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آنها شایع است، طرح واکسیناسیون در دو نوبت اجرا که نوبت اول آن از ۵ بهمن به مدت ۴ روز ادامه دارد و بیش از ۲۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر واکسینه می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: در نوبت اول طرح ریشه کنی فلج اطفال تعداد ۱۳۱۳ تیم بهداشتی با مراجعه به درب منازل ۳۰۰ هزار خانوار، عملیات واکسیناسیون را در جنوب استان سیستان و بلوچستان انجام می‌دهند.

او گفت: با توجه به همسایگی دو کشور پاکستان و افغانستان و مشاهده ۱۶۳ مورد فلج اطفال در مناطقی از این کشورها و همچنین با توجه به تردد غیر قانونی از مرزهای سیستان و بلوچستان این حساسیت در سطح کشور علی الخصوص استان ما در راستای اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال ایجاد کرده است.

دادگر در رابطه با همکاری شهروندان با مأموران بهداشتی افزود: شهروندان باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و خانوارهایی که کودکانشان موفق به دریافت واکسن نشده‌اند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت کودکان خود را علیه بیماری فلج اطفال واکسینه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال در دو نوبت در حوزه تحت پوشش این دانشگاه اجرا می‌شود که نوبت اول آن از ۵ لغایت ۸ بهمن به مدت ۴ روز و نوبت دوم آن از ۵ لغایت ۸ اسفند است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار