۱۲ اسفند؛

اولین جشنواره بین‌المللی شهید چمران برگزار می‌شود

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد از برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی شهید چمران در اسفندماه خبر داد.

اولین جشنواره بین‌المللی شهید چمران برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری که صبح امروز سه شنبه برگزار شد، گفت: اولین جشنواره بین‌المللی شهید چمران ۱۲ اسفند به همت بسیج اساتید برگزار می‌شود.

او افزود: این جشنواره با محوریت «خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: این جشنواره برای اولین بار است که شکل می‌گیرد و به نوعی تفاوت‌هایی با جشنواره‌های دیگر دارد، ولی سطح و تراز آن کمتر از جشنواره‌های ملی و بین المللی نیست.

او اظهار کرد: با عنایت خاصی که رهبر معظم انقلاب بحث جهش علمی دارند و با توجه به این که در بیانیه گام دوم هم به این مسئله اشاره کردند؛ جشنواره شهید چمران هم با همین هدف برگزار خواهد شد.

هاشمی گفت: این جشنواره به منظور ارج نهادن به شخصیت‌های علمی و دانشگاهی جهان اسلام با عنوان «جشنواره شهید مصطفی چمران» نامگذاری شد و همانطور که می‌دانید شهید چمران که نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی است.

او یادآور شد: ترویج فرهنگ خودسازی؛ جامعه پردازی و تمدن سازی، شناسایی و معرفی نخبگان دانشگاهی به ویژه جوانان در سطح ملی و بین المللی و تقدیر از پژوهشگران و نخبگان در عرصه بین الملل از اهداف مهم این جشنواره است.

او با اشاره به رویکرد حل المسائلی جشنواره و اولویت‌های ملی و بین المللی آن گفت: این جشنواره چهار کمیته دارد که مهمترین آن کمیته علمی است و سید محمود آقامیری رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی به عنوان رئیس این کمیته فعالیت خواهد کرد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد تاکید کرد: تمام فعالیت‌های این جشنواره زیر نظر شورای سیاستگذاری اداره خواهد شد و آثار بعد از ارزیابی نهایی نشان و درجه جشنواره بین المللی شهید چمران را خواهند گرفت.

هاشمی تاکید کرد: اختتامیه این جشنواره اسفند ماه برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند آثار علمی فرهنگی و هنری خود را از همین امروز به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و آثاری که در بررسی‌های معتبر شناخته شوند به صورت مجموعه مقالات، کتاب، فصلنامه و ... منتشر خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار