در ۹ ماهه سال جاری؛

۱۶۴۲ فقره عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات انجام شده است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت:در ۹ ماهه سال جاری،۱۶۴۲ فقره عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،ابراهیم شاد قوشچی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه بیان کرد: عملیات‌های انجام شده از ابتدای سال جاری شامل یک هزار و ۱۷۵ عملیات اطفاء حریق و ۵۸۵ عملیات امداد و نجات بوده است.

او اظهار کرد: در ۹ ماه سال جاری در مجموع یک هزار و ۱۷۵ مورد حریق در شهر ارومیه اتفاق افتاده است که از این تعداد ۱۷۲ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۱۲۰ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۶۶ مورد مربوط به مراکز تجاری و انباری, ۱۲ مورد مراکز آموزشی و دولتی و ۳۶۸ مورد از این آتش سوزی‌ها مربوط به مراتع، جنگل ها، باغات و محوطه و ۱۰۵ مورد علوفه دامی و مابقی مربوط به سایر موارد بوده است.

او  همچنین از انجام ۵۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در مدت زمان یاد شده اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۸۳ مورد زنده گیری مار سمی و حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ۴۴ مورد چیدن انگشتر، حلقه و قفل، ۱۰۹ مورد امداد رسانی در آسانسور, ۷۶ مورد امداد تصادفات خودرویی و نیاز به رها سازی، ۳۷ مورد واژگونی خودرو و نیاز به رها سازی سرنشین، ۱ مورد نجات سقوط در چاه، ۱۱ مورد امداد نجات از کوه و بلندی و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: در این مدت تعداد نه هزار و چهارصدو شصت نفر از شهروندان و دانش آموزان آموزش‌های دوره‌های آموزشی مقدماتی، عمومی و تخصصی آتش نشانی را توسط کارشناسان این سازمان فرا گرفتند.

او همچنین در تشریح عملکرد و فعالیت اداره پیشگیری این سازمان تصریح کرد: ۳۸۴ مورد بازدید ایمنی از ساختمان‌های در حال احداث و متقاضی پایان کار، ۷۸ مورد بازدید مشاوره‌ای به درخواست مالکان در مدت زمان یاد شده ارائه شده اس و نیز در این مدت تعداد ۵۴۶ مورد اخطاریه به اماکن مسکونی، تجاری رفاهی، صنعتی و ... را برابر مصوبات شورای محترم شهر ارومیه صادر و تحویل مالکین محترم کردند.
 
انتهای پیام/ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.