توفان گلوریا در اسپانیا ۴ کشته بر جای گذاشت

توفان پرقدرت گلوریا که از دو روز گذشته سواحل مدیترانه‌ای اسپانیا را درنوردیده تاکنون ۴ کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، توفان پرقدرت گلوریا که از دو روز گذشته سواحل مدیترانه‌ای اسپانیا را درنوردیده و باعث بارش برف و باران شدید در نقاط مرکزی شده، تاکنون ۴ کشته بر جای گذاشته است.

ایزابل فرر، مدیر حفاظت غیرنظامی منطقه کاتالونیا گفت: حدود ۲۴ ساعت از وقوع توفان در این منطقه گذشته است و انتظار می‌رود تبعات شدید آن همچون بارش برف و باران تا ۳۶ ساعت آینده ادامه یابد.

توفان گلوریا در اسپانیا ۴ کشته بر جای گذاشت

این مقام با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان خواست تا به توصیه‌های ایمنی توجه کنند و تا حد ممکن از حضور در خیابان‌ها و نزدیک شدن به سواحل خودداری کنند.

آژانس هواشناسی اسپانیا به ۲۳ استان از ۵۰ استان این کشور در خصوص توفان و جاری شدن سیل و همچنین قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها هشدار داده است.

توفان همچنین باعث تخریب شبکه برق ولتاژ بالا و قطع برق در بخش‌هایی از استان خیرونا شد و ۲۲۰ هزار نفر را در تاریکی فرو برد. بارش برف و جاری شدن سیل در استان‌های کاتالونیا، خیرونا و بارسلونا به مسدود شدن ۱۵ جاده اصلی منجر شد. بر اساس داده‌های اداره کل ترافیک، تردد در بیش از ۲۶۰۰ کیلومتر جاده در اثر بارش برف ناشی از توفان با مشکل مواجه است. یخزدگی در برخی از جاده‌ها نیز باعث واژگون شدن یک تانکر سوخت و سرازیر شدن ۱۵۰۰۰ لیتر سوخت دیزل در جاده شد. طبق اعلام سازمان آتش نشانی، هم اکنون تلاش‌ها برای کنترل نشت سوخت ناشی از این حادثه ادامه دارد.

بارش برف، جاری شدن سیل و برودت هوا در برخی از مناطق باعث تعطیلی مدارس و لغو پرواز هواپیما‌ها شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار