امضا تفاهم‌نامه مرمت قلعه باستانی ایزدخواست آباده

تفاهم‌نامه احیا، مرمت، بازسازی و بهره برداری از قلعه باستانی ایزدخواست در شهرستان آباده فارس با حضور مسوولان و سرمایه گذار بخش خصوصی امضا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زین العابدین نیک مرام فرماندار آباده در بازدید از قلعه ایزدخواست و امضای این تفاهم‌نامه گفت: قلعه ایزدخواست می‌تواند به عنوان دروازه اصلی فارس با تلاش جمعی، حفظ و احیا شود، لازم است طرح جامعی برای جذب گردشگر و توریست در شهرستان آباده تبیین شود.

او، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سرمایه گذار خارجی بیان کرد: این سرمایه گذارخارجی قرار است پس از عقد قرارداد نسبت به مرمت این مجموعه اقدام و از آن برای جذب توریست و گردشگر استفاده کند.

نیک مرام تصریح کرد: مرمت کاروانسرای ایزدخواست رو به اتمام است و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

هاله فولاد فر مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس نیز افزود: حضور بخش خصوصی در شهر باستانی ایزدخواست، منطقه گردشگری خسروشیرین و چنار می‌تواند باعث رونق صنعت گردشگری در استان فارس و شهرستان آباده شود.

قلعه ایزدخواست مربوط به دوره ساسانیان در ۷ کیلومتری شمال ایزدخواست و در ۷۵ کیلومتری شمال آباده واقع و چهارطاقی درون این قلعه در سال ۱۳۲۷ با شماره ثبت ۳۷۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آباده از شهرستان‌های شمالی فارس است و مرکز آن با شیراز حدود ۲۷۴ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار