دستگاه های اجرایی وظایف خود در حوزه پیشگیری از اعتیاد را انجام دهند

استاندار کرمانشاه گفت: نهاد‌های متولی در محیط‌های آسیب پذیر با برنامه‌های مدون و دارای امکان سنجی و البته اثربخشی ورود پیدا کنند.

 پیشگیری از اعتیادبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  استاندار کرمانشاه گفت: دستگاه‌های اجرایی بر اساس شرح وظایف مشخص شده هستند موظف هستند در حوزه پیشگیری از اعتیاد اقدام نمایند.

او بیان کرد: آموزش و پرورش و به عنوان نهادی تأثیر گذار و متولی تعلیم و تربیت در زمینه افزایش آگاهی خانواده‌ها و دانش
آموزان نسبت به مقوله اعتیاد با برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطوح مختلف تحصیلی اثربخش و فعال باشد.


او افزود: نهاد‌های متولی در محیط‌های آسیب پذیر با برنامه‌های مدون و دارای امکان سنجی و البته اثربخشی ورود پیدا کنند و ضمن ارتقاء سطح دانش والدین، نوجوانان و جوانان در کاهش آسیب‌های اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.

بازوند بیان کرد: توانمندسازی سفیران پیشگیری از اعتیاد به عنوان یکی از برنامه پیش بینی شده در آموزش و پرورش در صورت استمرار می‌تواند راهکاری مناسب برای ارتقاء فرهنگ و آگاهی جامعه‌ی آسیب پذیر باشد و زمینه بروز مشکلات را در آینده کاهش دهد.

به گفته استاندار کرمانشاه برنامه‌های آموزشی باید به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجربه شود و گرنه هدررفت هزینه به هیچ وجه قابل قبول نیست.


او گفت: مبارزه با پدیده شوم اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی نیازمند تقویت باور‌های اجتماعی و دینی در کانون خانواده است و برای رسیدن به جامعه سالم نیاز هست که زمینه بروز این مشکل را شناسایی و برای رفع آن از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار