جلوگیری از حضور خبرنگاران در جلسه استیضاح ترامپ

سناتور دموکرات از اعمال محدودیت‌های شدید برای خبرنگاران در زمان برگزاری جلسه استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در سنا انتقاد کرد.

انتقاد سناتور دموکرات از جلوگیری از حضور خبرنگاران در جلسه استیضاحبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «مارتین هاینریک» سناتور ایالت نیومکزیکو از محدودیت‌های شدید برای مطبوعات در جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

این سناتور دموکرات اعلام کرد ممانعت از ورود آزادانه خبرنگاران معتبر به کنگره توانایی آن‌ها را برای مصاحبه با قانونگذاران درباره روند استیضاح محدود می‌کند. این محدودیت‌ها با آزادی مطبوعات، حاکمیت خوب و قابلیت اطلاع رسانی جامع به مردم درباره آنچه نمایندگان منتخب آن‌ها انجام می‌دهند، در تعارض است.

هاینریک در ادامه گفت مردم آمریکا سزاوار سطحی از شفافیت و دسترسی به اطلاعات درباره دولت هستند. محدودیت‌های شدید که برای مطبوعات در جریان محاکمه استیضاح در کنگره اعمال شد باید به گونه‌ای اصلاح شود که دسترسی و امنیت را بهبود بخشد.

در زمان برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در سنا خبرنگاران در راهرو و اتاق پذیرش کنگره نگه داشته شدند. در نتیجه سناتور‌های آمریکایی توانستند بعد از این جلسه بدون مصاحبه با خبرنگاران به دفاتر خود بروند.

مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه یکم بهمن ماه رسما جلسه بحث درباره استیضاح و محاکمه ترامپ را آغاز کرد. روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) پس از تحقیقات گسترده درباره گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین، مجلس نمایندگان آمریکا با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» طرح استیضاح ترامپ را تصویب کرد.

رئیس جمهور آمریکا هرگونه تخلف را رد کرده و مکرراً استیضاح را به عنوان «تعقیب توهمات» و با هدف «برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶» اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار