ضرورت ایجاد مسیر گردشگری در تبریز

 شهردار منطقه ۸ تبریزمحور‌های تاریخی و مسیر‌های گردشگری را در شهر ضروری دانسته و افزود:این گونه مسیر‌های پیاده محور به دلیل این که با مسیر‌های تاریخی همخوانی دارندمیتواند بعنوان جاذبه گردشگری نقش اساسی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مدبرشهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به اهمیت توسعه پایدار گردشگری در کلانشهر تبریز، گفت: در این راستا چندین محور گردشگری در شهر مطالعه و طراحی گردیده است که با اجرای آن‌ها در آینده، از فایطون قدیمی و خودرو‌های برقی برای جابجایی شهروندان و گردشگران استفاده خواهیم کرد.

مدبر ایجاد محور‌های تاریخی و مسیر‌های گردشگری را در شهر ضروری دانسته و افزود: در این گونه مسیر‌های پیاده محور به دلیل این که با مسیر‌های تاریخی همسو بوده و همخوانی دارند، میتواند بعنوان جاذبه گردشگری و شناسایی بافت‌ها و محور‌های تاریخی، نقش اساسی ایفا کند.

او گفت: مسیر‌های پیاده محور در اکثر شهر‌های جهان و ایران در حال راه اندازی است، ولی متاسفانه در تبریز به دلیل عدم شناخت و آشنایی کافی، در مراحل اجرای پروژه‌ها رکود مشاهده می‌شود.

مدبر گفت: متاسفانه مرکز شهر تبریز که کاربری تاریخی، تجاری و اداری دارد، به دلیل رشد تولید و بکار گیری خودرو و ایجاد مسیر‌های متعدد پارکبانی، تبدیل به پارکینگ شده است، درحالیکه می‌توان با تعریض پیاده رو‌های معابر و توسعه پیاده راه ها، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

او با اشاره به پتانسیل‎های کلانشهر تبریز در زمینه گردشگری و پیشینه غنی آن، گفت: شناسایی توانمندی و ظرفیت تبریز در زمینه گردشگری و نیز مراقبت، بازآفرینی، بازسازی و احیاء مراکز و آثار مرتبط با گردشگری از جمله بافت‌های تاریخی، خانه‌های قدیمی، محور‌های تاریخی، آثار ۳۵۰۰ ساله کشف شده از شهر، آثار ۸۰۰ ساله و... کمک می‎کند تا این شهر به هویت و جایگاه اصلی خود برسد، چراکه تبریز با تاریخ کهن و اصیل خود و نیز پایتختی چندین دوره، شهر مهم از نظر گردشگری و تاریخی محسوب می‎شود.

شهردار منطقه ۸ تبریزگفت: اگر ادعا می‎کنیم که تبریز باید به شهر جهانی تبدیل شود، باید فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی در خور شان این شهر جهانی انجام داد و خدمات و آثاری ارائه کرد که بتواند شهر را جهانی کند.

مدبر با اشاره به اهمیت توسعه ارتباط بین بخشی و بین سازمانی، افزود: با استفاده از ظرفیت سازمان‌هایی که به صورت همسو در زمینه گردشگری فعالیت دارند، می‎توان اقدامات هدفمندی در این راستا انجام داد.

او در بخشی دیگر از سخنان خود از امضای تفاهم نامه مشترک با آموزش و پرورش به منظور برگزاری اردو‌های گردشگری دانش‌آموزی خبر داد و نیز آمادگی مجموعه خود را برای برگزاری اردو‌های دانشجویی اعلام کرد.

مدبر راه اندازی خیابان‌های اوقات فراغت شهروندی، تعریف کاربری درست برای چهار راه شهید بهشتی و سنگفرش آن، تعریف مسیر‌های گردش در بازار تاریخی تبریز، توجه به پتاسیل‌های مهرانه رود در زمینه گردشگری و تعریف مسیر‌های گردشگری در مرکز شهر از جمله فعالیت‎هایی دانست که در راستای توسعه پایدار گردشگری در کلانشهر تبریز نقش مهمی ایفا می‌کنند و شهرداری منطقه ۸ تبریز برنامه‌هایی در این خصوص دارد.

او گفت: در بخشی از طرح جامع تبریز به پروژه‎های گردشگری توجه شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار