تفاهم نامه همکاری با هدف ساخت ۲۳ واحد مسکونی برای مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:با هدف مشارکت در ساخت ۲۳ واحد مسکن برای مددجویان ۳۴۵ میلیون تومان کمک‌های این دانشگاه طی تفاهم نامه همکاری در اختیار کمیته امداد استان قرار گرفت.

تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد استان زنجان و دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی  درمانی زنجان  منعقد گردیدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه امضاء تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمانی زنجان در جمع اساتید این دانشگاه گفت:دانشگاه زنجان در حوزه کمک به ایتام ونیازمندان از گذشته تابه حال تعامل و مشارکت خوبی با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان داشته است.

او  با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد بر دو محور ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف و توانمندسازی جامعه هدف پایه ریزی شده است، افزود: اقلام توانمندساز از جمله تامین مسکن، اشتغال، درمان و ازدواج بر اثر چالش‌های اقتصادی گران شده و کمیته امداد هر چه قدر توانمند باشد، به تنهایی توان مقابله با پدیده فقر را ندارد. ومشارکت وهمکاری همه آحاد جامعه رامی طلبد.

صفری با اشاره به اینکه فقر واژه نامطلوب وناخوشایندی است گفت:پیامد اسیب‌های اجتماعی کاهش سرمایه اجتماعی در جامعه است ودرک نیاز وهمدلی با نیازمندان یک ارزش محسوب می‌شود وتلاش در جهت رفع فقر ومحرومیت به برقراری عدالت اجتماعی کمک می‌کند.

مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد موجب اثربخشی بیشتر خدمات این نهاد در حوزه فقرزدایی و توانمندسازی شده و بر اساس این اصل خیران شرکای استراتژیک و مهم کمیته امداد در کم کردن آسیب‌های اجتماعی در جامعه و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام هستند.

او به واگذاری برخی امور به مردم از طریق ایجاد مراکز نیکوکاری اشاره کرد وافزود: در جهت اعتماد سازی واطمینان بخشی و مردمی کردن فرآیند فقر زدایی با ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری و واگذاری بخشی از امور حاکمیتی و تصدی گری این نهاد از طریق این مراکز از راهبرد‌های اصلی این نهاد در حوزه خدمت رسانی به مددجویان تحت حمایت به ویژه توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی آن‌ها است که براین اساس تعداد مراکز نیکوکاری استان به ۷۷ مرکز افزایش یافته است.

صفری با تاکید براینکه افراد تحت حمایت کمیته امداد افراد خاصی نیستند گفت:یک حادثه واتفاق ناگوار ممکن است یک فرد دارا را در کمترین زمان به یک آدم نیازمند تبدیل کند لذا چراغ حمایت از نیاز‌مندان باید برای همیشه روشن بماند تا مشق نیکوکاری در جامعه گسترش یابد.

دکتر قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمانی استان زنجان نیز با تقدیر از برنامه‌های کمیته امداد در جهت محرومیت زدایی گفت: براساس تصمیم هیئت امنای این دانشگاه ۳۴۵ میلیون تومان از کمک‌های این دانشگاه برای مشارکت دراحداث ۲۳ واحد مسکن برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان که در بارش‌های ابتدای سال منازلشان تخریب شده بود طی تفاهم نامه همکاری به کمیته امداد استان زنجان واگذار شد تا این نهاد نسبت به احداث مسکن برای مددجویان روستایی اقدام نماید.

همچنین در راستای پویش جذب حامی برای فرزندان ایتام ومحسنین در طرح «هر کارمند حامی معنوی یک فرزند یتیم» تعداد ۴۰۰ فقره شناسنامه ایتام ومحسنین برای حامی یابی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زنجان قرار گرفت.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.