تکمیل زیرساخت راه‌های کردستان ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان گفت: تکمیل ۳۰۰ کیلومتر طرح بزرگراهی در دست اجرا نیازمند هزینه کرد ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رامین محمودی گفت: ۱۱ درصد از کل راه‌های بین شهری، ۴۸ درصد از بزرگراه‌ها و ۲۷ درصد از راه‌های روستایی این استان در ۶ سال گذشته ساخته شده که شامل یک هزار و ۲۶ کیلومتر است.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز این اداره کل طبق ماموریت محوله از سوی وزارت راه و شهرسازی به منظور ارتقای سطح دسترسی مردم استان به خدمات ایجاد بزرگراه به طول ۳۰۰ کیلومتر را در قالب طرح‌های مختلف در دستور کار خود قرار داده که با اتمام آن، طول شبکه بزرگراهی استان از ۳۲۰ به ۶۲۰ کیلومتر می‌رسد.

محمودی افزود: طرح‌های بزرگراهی سنندج - مریوان، بیجار - زنجان، بیجار - همدان، گردنه صلوات آباد، سقز - بانه، سقز - مریوان، بانه - مریوان، کامیاران - مریوان و کرمانشاه - میاندوآب از جمله مهمترین پروژه‌های راهسازی در حوزه بزرگراهی این استان است.

وی یادآور شد: ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در ۶ سال گذشته شامل چهار هزار میلیارد ریال برای ١٣٠ کیلومتر بزرگراه، سه هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال برای احداث ١٣٥ کیلومتر راه بین شهری اصلی و فرعی و سه هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال برای ۷۸۲ کیلومتر راه روستایی است.

هم اکنون طول کل بزرگراه‌های استان کردستان ٣۲٠ کیلومتر، راه اصلی و فرعی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر و راه‌های روستایی آسفالته ۲ هزار و ۹۹۰ کیلومتر است.

با اقدامات انجام یافته از سوی دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تا کنون شاخص بزرگراهی استان از ۹ درصد به ۱۷درصد، و شاخص راه‌های روستایی آسفالته از ۳۶ درصد به ۴۹ درصد رسیده است.

طول شبکه راه‌های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع و یک میلیو ن و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.