اسکای نیوز گزارش داد؛

کابینه جدید لبنان با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است

موضع مردم لبنان در مخالفت با کابینه جدید این کشور به ریاست «حسان دیاب» چالش‌های سختی پیش‌روی او قرار خواهد داد.

کابینه جدید لبنان با چالش‌های بسیاری روبه‌رو استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی‏‌‏، تظاهرکنندگان لبنانی شب گذشته نیرو‌های امنیتی این کشور را هدف پرتاب سنگ و بطری‌های آتش‌زا قرار دادند ضمن آنکه نیرو‌های امنیتی هم برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از ماشین‌های آبپاش استفاده کردند.

تظاهرات معترضان لبنانی در برابر پارلمان این کشور در شرایطی صورت گرفت که حسن دیاب، نخست‌وزیر جدید لبنان تعهد داد با تصویب قانون جدید انتخابات‏‏، به اجرای برخی اصلاحات گسترده اقتصادی در این کشور مبادرت کند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی اسکای نیوز‏ عربی در گزارشی تصریح کرد، پس از چند روز رایزنی، حسن دیاب، نخست وزیر جدید لبنان از تشکیل کابینه این کشور خبر داد و گفت: اعضای کابینه به دور از گرایش‌های حزبی و سیاسی فعالیت خواهند کرد. کابینه متشکل از نیرو‌های متخصص‏ هستند و به تنها به دانش، منطق‏، تجربه و منافع میهن اهمیت می‌دهند و وابستگی سیاسی و حزبی ندارند و تحت تاثیر سیاست و منازعات آن نیستند.

دیاب تعهد داد کابینه جدید لبنان با پس‌گرفتن اموال غارت شده‏‏، با فساد و بیکاری مبارزه کند و به اجرای اصلاحاتی با هدف نجات اقتصاد ویران شده این کشور بپردازد.

دیاب گفت: کابینه لبنان برای تحقق خواسته‌های مردم‏، استقلال سیستم قضایی‏‏، باز پس‌گیری اموال غارت شده و مبارزه با ثروت‌های نامشروع تلاش خواهد کرد و به حمایت از اقشار فقیر جامعه که با ظلم مالیاتی مواجه هستند خواهد پرداخت و ضمن مبارزه با بیکاری‏، برای تصویب قانون جدید انتخابات تلاش خواهد کرد.

آمال و وعده‌های حسان دیاب با مخالفت گسترده مردم مواجه شد‏، مردم لبنان که مخالف انتخاب وی به سمت نخست وزیری بودند بار دیگر به اعلام مخالفت خود با کابینه او پرداختند به طوریکه بیروت صحنه برگزاری تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به تشکیل کابینه جدید بود. موضع جدید مردم لبنان می‌تواند چالش سختی در برابر حسان دیاب باشد که چند روز آینده در صدد کسب رای اعتماد مردم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار