معرفی موزه؛

مرور تاریخچه تهران در موزه نقشه+ تصاویر

یکی از موزه‌های شهر تهران مکانی برای مرور تغییرات تهران در طول سال‌ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، انسان از بدو آفرینش تا به امروز تلاش کرده است محدوده زندگی خودش را مشخص کند و نقطه نقطه گستره آن را به بهترین شکل بشناسد؛ بنابراین تلاش کرد گستره محدوده زندگی خودش را به روش‌های موجود ثبت و ضبط کند. یکی از این راه‌ها ترسیم نقشه بود. نقشه یک تصویر نمادین از روابط بین المان‌ها مانند اشیاء، مناطق و مضامین است.

تاریخچه تهران را در یکی از موزه‌های این شهر مرور کنید

تاریخچه تهران را در یکی از موزه‌های این شهر مرور کنید


امروزه حجم زیادی از نقشه‌های جغرافیایی برای ما بر جای مانده است که با اتکا به آن‌ها می‌توان به نوعی گذشته تمدن‌ها، کشور‌ها و شهر‌ها را مرور کرد. این نقشه‌ها میراث تاریخی مهمی برای ما به حساب می‌آیند. شاید برای همین است که برخی از موزه‌ها به نگهداری از نقشه‌های تاریخی اختصاص پیدا کرده‌اند. یکی از این موزه‌ها با نام موزه نقشه تهران شناخته می‌شود.

تاریخچه تهران را در یکی از موزه‌های این شهر مرور کنید


موزه نقشه تهران در انتهای اتوبان امام علی (ع)، بعد از میدان ارتش، به سمت سه راه اقدسیه، بعد از مسجد امام جعفر صادق (ع) قرار گرفته است. این موزه که از سال ۱۳۷۹ زیر نظر شهرداری تهران فعالیتش شروع کرد تاریخ تهران را در قالب نقشه در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

بازدیدکنندگان موزه نقشه تهران می‌توانند تعداد زیادی از نقشه‌های جهان، ایران و مخصوصا تهران با قدمت‌های متفاوت را ببینند و تغییرات تهران در طول سال‌ها را مرور می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
پایتخت ما تاریخ نداره. بچه کرجم ولی به نظر من قزوین باید پایتخت بشه. هم موقعیتش استراتژیکه هم منابع آب و دشت وسیع داره.
آخرین اخبار