همزمان با سفر محمدباقر نوبخت؛

کلنگ بازسازی مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان زده شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه برای کلنگ‌زنی پروژه بازسازی مناطق سیل‌زده به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منبتی مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید نوبخت معاون رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کار آوار برداری در مناطق سیل زده آغاز شده است گفت: کارشناسان بنیاد مسکن کار ارزیابی تمامی واحد‌های مسکونی در شهر‌ها و روستا‌های این مناطق را آغاز کرده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان افزود: ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی احداثی و تعمیراتی در استان سیستان و بلوچستان دچار خسارت‌های شده‌اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد در روزستا و ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی درشهر قرار دارد.

او تاکید کرد: امروز کلنگ اولین واحد مسکونی احداثی با حضور ونوبخت معاون رئیس جمهور و استاندار سیستان و بلوچستان و تابش رئیس بنیاد مسکن زده می‌شود و کار بازسازی در این منطقه به صورت عملیاتی آغاز می‌شود.

منبتی یادآور شد: حدود ۷۰ دستگاه ماشین آلات بنیاد مسکن کار بازگشایی مسیر‌ها را در برخی از روستا‌ها آغاز کرده‌اند و تمامی رسوبات و گل و لای که بر اثر سیل وارد واحد‌های مسکونی شده ان را پاکسازی کرده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بسیاری از واحد‌های مسکونی در این مناطق فقط خسارت‌های تعمیراتی دیده‌اند، اما برخی از آن‌ها به دلیل فرسوده بودن نیازمند تخریب و بازسازی مجدد هستند.

او اظهار کرد: بودجه‌ای که برای بازسازی و احداث واحد‌های مسکوی در نظر گرفته شده حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان است که در قالب تسهیلات احداثی تعمیراتی بالاعوض و معیشتی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

منبتی افزود: برای واحد‌های مسکونی شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض و برای روستا‌ها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و برای اسباب و اساسیه ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: نوبخت امروز به سیستان و بلوچستان سفر می‌کند


گفتنی است امروز با حضور نوبخت و مسئولان اولین کلنگ ساخت واحد‌های مسکونی در مناطق سیل زده در منطقه عورکی روستای ملنگ بازار زده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار