برگ برنده بغداد برای اخراج نظامیان آمریکایی از زبان تحلیلگر عراقی

امیر عبدالمنعم ساعدی، تحلیلگر سیاسی اعلام کرد عراق برگ برنده‌ای دارد که می‌تواند آن را برای اخراج نیرو‌های خارجی، به دور از نیاز به خشونت بکار گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، امیر عبدالمنعم ساعدی، تحلیلگر سیاسی امروز چهارشنبه اعلام کرد عراق برگ برنده‌ای دارد که می‌تواند آن را برای اخراج نیرو‌های خارجی از کشورش، به دور از نیاز به خشونت بکار گیرد. او همچنین در خصوص توسل به عملیات نظامی برای اخراج این نیرو‌ها از عراق هشدار داد.

ساعدی به پایگاه المعلومه گفت: عراق برگ برنده‌ای برای اخراج نیرو‌های خارجی از کشورش از طریق رفتن به شورای امنیت و سازمان ملل و نیز ارائه شکایت قضایی علیه دولت آمریکا و یا نیرو‌های ائتلاف بین المللی در اختیار دارد؛ چرا که آن‌ها حاکمیت عراق را نقض کرده و با تصمیم دولت برای خروج از عراق مخالفت کرده اند.

وی در ادامه افزود: عراق کشوری نیست که تحت قیمومیت بین المللی باشد و تمامی راه‌ها برای اخراج نیرو‌های خارجی از این کشور برای آن باز است؛ به شرط آنکه شخصیت‌های دیپلماتیک قوی که قادر به گفت‌وگو در شورای امنیت و سازمان ملل باشند را برگزیند.

این تحلیلگر عراقی همچنین در خصوص پناه بردن به استفاده از روش‌های نظامی و خشونت مفرط علیه این نیرو‌ها در داخل عراق گفت: این مسأله می‌تواند عراق را کشوری نشان دهد که صلح جهانی را تهدید می‌کند و ممکن است به همین دلیل بار دیگر آن را تحت قیمومیت بین المللی قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار