در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش مصرف انرژی با استفاده از شیشه های نانویی ایرانی

مدیر عامل یک شرکت تولید کننده شیشه های نانویی گفت: با شیشه‌های نانویی معادل ۲۰ لیتر نفت به ازای هر یک متر مربع صرفه جویی انرژی خواهیم داشت.

علیرضا قربانی مدیر عامل یک شرکت تولید کننده شیشه نانویی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در این شرکت ما شیشه‌های تخت به روش فلود را تولید می کنیم، این شیشه‌ها انرژی و حرارت را کنترل و ۸۰ درصد انرژی را ذخیره می‌کنند.
 
او افزود:اگر بخواهیم دمای داخل منزل را ۲۴ درجه نگهداریم و دمای بیرون صفر درجه باشد و از این شیشه‌ها استفاده کرده باشیم، ۲۰ وات مکعب انرژی مصرف می‌َشود، اما اگر شیشه معمولی باشد ۱۲۰ وات مکعب به ازای هر ثانیه استفاده می‌شود وبا این شیشه‌ها معادل ۲۰ لیتر نفت به ازای هر یک متر مربع صرفه جویی انرژی خواهیم داشت.
بیشتر بخوانید:تولید پارچه‌های نانو پلیمری توسط فناوران ایرانی
قربانی ادامه داد: درخواست ما این است که قدر این سرمایه ملی را بیشتر بدانند و مردم کشور خودمان هم از آن‌ها استفاده کنند چرا که در کاهش سوخت فسیلی بسیار تاثیرگذار است و قیمت آن نسبت به شیشه‌های معمولی زیاد نیست. ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی می‌توانند با استفاده از این شیشه‌ها از ما در داخل کشور حمایت کنند.
 
مدیر عامل این شرکت تولید کننده شیشه نانویی تصریح کرد: خوشبختانه ما تاکنون به کشور‌هایی همچون اوکراین و رومانی و کشور‌های اروپایی و حتی به برزیل هم صادرات داشتیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.