معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال با توجه به احتمال افزیش هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به استان بوشهر نسبت به پارسال نیاز به مبارزه در سطوح بیشتر با این آفت احساس می‌شود.

احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به استان بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب سه ماه اخیر و افزایش رطوبت خاک، پیش بینی می‌شود در بهمن شاهد تکثیر ملخ‌های صحرایی وارد شده از سال قبل در کانون‌های آلوده استان باشیم.

او افزود: پیش بینی می‌شود امسال خسارت‌ها در استان بوشهر با توجه به رشد کانون‌های ملخ‌های صحرایی افزایش یابد که انتظار داریم سطح مبارزه بالای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به بارش‌های مناسب در شبه جزیره عربستان و تکثیر ملخ‌های صحرایی در آن کشور، احتمال پرواز این دسته‌ها به استان وجود دارد. همچنین احتمال ورود ملخ‌ها از سمت شرق کشور نیز که تا بندرعباس پیشروی کرده‌اند دور از انتظار نیست.

عمرانی با اشاره به اقداماتی که پارسال انجام شد، گفت: سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی ۱۰۴ هزار هکتار بود که به ترتیب در شهرستان‌های دشتستان، گناوه، دیر، دیلم، تنگستان، بوشهر، دشتی و جم انجام شد. از این سطح، ۹۲ هزار هکتار آن به صورت زمینی و ۱۲ هزار هکتار به صورت هوایی انجام گرفت.

او ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه پارسال در مراتع و جنگل‌های استان بوشهر بود و بیش از ۵۲ درصد از کل سطح مبارزه در این مناطق صورت گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پارسال در باغ‌های استان شاهد خسارت بسیار کمی بودیم، زیرا با مبارزه به موقع از ورود ملخ‌های صحرایی به باغ‌های استان جلوگیری شد.

عمرانی تاکید کرد: پارسال ۴۲ میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی هزینه شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.