بسته شدن پرونده اصلاح سیستم گرمایشی مدارس

استاندار کرمانشاه گفت : تا شهریور سال آینده باید پرونده اصلاح سیستم گرمایشی مدارس استان بسته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زلزله سال ۹۶ می‌توانست یک شوک سنگین به پیکره آموزش استان وارد آورد، گفت : با تلاش مجموعه نوسازی مدارس استان، نه فقط هیچ خلا آموزشی پیش نیامد، بلکه تهدید زلزله برای استان به فرصت تبدیل شد.

او گفت : در حالی که زلزله ۷۸ مدرسه استان کرمانشاه را تخریب کرد، با تلاش‌های مجموعه نوسازی مدارس استان و همت خیرین تفاهم‌نامه ساخت ۲۳۰ مدرسه با خیرین در استان منعقد شد.

 استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه باید به دانش آموزان درس خودباوری و اعتماد به نفس بدهیم، گفت: دانش آموزان سرمایه‌های بزرگ استان هستند که باید با توام کردن استعداد‌های آن‌ها با خودباوری و اعتماد به نفس، برای توانمند بار آوردن آن‌ها تلاش شود.

او با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های جوانان، گفت: در استان ظرفیت‌های زیادی در حوزه معادن قیر، گردشگری، کارآفرینی و... داریم که باید از ظرفیت‌های جوانان برای استفاده حداکثری از این منابع بهره ببریم.

او افزود: استان کرمانشاه با برخورداری از ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و شش بازارچه مرزی ظرفیت‌های خیلی خوبی برای تجارت دارد که تاکنون از آن به خوبی استفاده نشده است.

بازوند با اشاره به وجود سه پتروشیمی بزرگ در استان به همراه پالایشگاه، گفت: باید صنایع استان برای کمک به توسعه استان با ساخت هنرستان‌ها به کمک آموزش وپرورش بیایند.

مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به استفاده ۸۲۱ مدرسه استان از سیستم گرمایشی نفتی داشت و گفت: این موضوع قابل قبول نیست و باید تا پایان شهریور سال آینده پرونده اصلاح سیستم گرمایشی این مدارس بسته شود.

او خواستار تعیین تکلیف دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان کرمانشاه شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت اختیاری بودن انتخاب رشته دانش آموزان متوسطه نظری برای تحصیل در رشته دلخواهشان گفت: اجبار دانش آموزان به تحصیل نکردن در رشته علوم تجربی جواب نمی‌دهد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار