نظارت و دقت بیشتر بر تعلیم رانندگان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه بااشاره به افزایش تصادفات گفت : در راستای نظارت و دقت بیشتر بر تعلیم رانندگان؛ آزمون‌های عملی و آیین نامه‌ای صدور گواهی نامه رانندگی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سرهنگ فضل الله شیری رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : آزمون‌های رانندگی دیگر توسط مراکز آموزش و تعلیم رانندگی سطح شهر‌ها و پلیس‌های بازنشسته برگزار نمی‌شود.

او با بیان اینکه استان کرمانشاه ۵۰۲ هزار و ۷۰۹ وسیله نقلیه رانندگی با پلاک‌های ۱۹ و ۲۹ دارد، از افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای استان در ۹ ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد.

او گفت: طبق اسناد پزشکی قانونی در ۹ ماه گذشته تلفات تصادفات درون شهری استان ۹۶ نفر ثبت شده که در مدت مشابه سال گذشته ۷۵ نفر بوده و همچنین ۸۳ درصد از تلفات درون شهری مربوط به شهرستان کرمانشاه بوده است.

شیری افزود: ۳۶ درصد تلفات تصادفات در محل تصادف، ۱۵ درصد در حین انتقال به مراکز درمانی و ۴۸ درصد در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اتفاق می‌افتد که نشان از تجهیزات و امکانات پزشکی ضعیف برخی از مراکز درمانی شهرستان‌ها دارد.

او، بیشتر آمار تلفات تصادفات درون شهری را با ۷۲ درصد مربوط به عابران پیاده اعلام کرد و آن را ناشی از ضعف فرهنگ عمومی شهروندان نسبت به طرح‌های ترافیکی و رانندگی برشمرد.

شیری، توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و دسترسی نداشتن به پل مکانیزه عابر پیاده را از عوامل بیشتر تصادفات درون شهری ذکر کرد و افزود: ۲۳ درصد تلفات جاده‌ای درون کلان شهر کرمانشاه مربوط به خیابان جانبازان و ناشی از دسترسی نداشتن شهروندان به پل مکانیزه عابر پیاده با توجه به شرایط آن منطقه است.

این مقام مسوول، از افزایش ۲ درصدی مجروحان تصادفات استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: آمار مجروحان تصادفات در کشور به طور میانگین ۱۵ درصد افزایش یافته است.

شیری بیشتر زمان وقوع تصادفات درون شهری را بین ساعات ۱۸ تا ۲۰ دانست و همچنین بیشتر عامل فوت تصادفات را ضربه سر عنوان کرد.

او بر آموزش و فرهنگ سازی شهروندان نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، اصلاح مهندسی معابر و جاده‌ها و همچنین اجرای همه جانبه قوانین و مقررات برای کاهش آمار تصادفات تاکید کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به به تجمع مراکز خدمت رسان و دستگاه‌های اجرایی در یکی ۲ نقطه شهری مثل خیابان بنت الهدی شهر کرمانشاه گفت: مراجعه مردم به این ارگان‌ها در ساعت‌های اداری باعث افزایش بیش از حد ترافیک می‌شود که هرگونه برنامه ریزی را مختل می‌کند.

شیری از افزایش هشت درصدی اعمال قانون و برخورد با تخلفات رانندگی در سال جاری خبر داد و گفت: باوجود این برخورد‌ها و اعمال قانون، اما متاسفانه باز آمار تلفات و مجروحان تصادفات استان افزایش یافته که نیاز به آموزش و فرهنگ سازی بیشتر رانندگی است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار