بر اساس اعلام هواشناسی؛

وضعیت آب و هوا در ۳ بهمن/ فردا هوا سردتر می‌شود

سامانه بارشی سردی از فردا وارد کشور شده و مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و استان خراسان شمالی در بر می‌گیرد.

وضعیت آب و هوا در ۳ بهمن/ ورود سامانه هوای سرد از فردا به کشوربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،سامانه بارشی فعال بر روی کشور از امروز عمدتا در نیمه شرقی کشور فعال بوده و سبب بارش برف و باران در این مناطق، وزش باد شدید و در استان‌های جنوبی کشور سبب رگبار و رعد و برق می‌شود. شدت بارش در این روز در استان فارس، هرمزگان، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و استان کرمان، خراسان جنوبی و رضوی است.

همچنین در این روز در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی با شدت کمتر بارش برف و باران پیش بینی می‌شود، از روز جمعه این سامانه در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.

فردا (جمعه) سامانه دیگری وارد کشور شده ودر مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و استان خراسان شمالی سبب بارش برف و باران می‌شود.


بیشتر بخوانید: هوای پایتخت به منفی ۴ درجه می‌رسد/ ورود سامانه هوای سرد به کشور


این سامانه از روز شنبه در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب برخی نقاط بوشهر شمال فارس، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و رضوی سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید در استان‌های جنوبی سبب رگبار و رعد و برق می‌گردد.

از روز یکشنبه این سامانه در جنوب غرب کشور فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌گردد، روز‌های جمعه و شنبه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد و دریای خزر در این دو روز مواج گزارش شده است. همچنین نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان پنجشنبه مواج است.

وضعیت آب و هوا در ۳ بهمن/ ورود سامانه هوای سرد از فردا به کشوروضعیت آب و هوا در ۳ بهمن/ ورود سامانه هوای سرد از فردا به کشور

وضعیت آب و هوا در ۳ بهمن/ ورود سامانه هوای سرد از فردا به کشور

وضعیت آب و هوا در ۳ بهمن/ ورود سامانه هوای سرد از فردا به کشور

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۰:۳۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
پس زنجان نیست چه وضعشه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۰۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
کلا به همه شهرها فقط1روزخواهد بارید وبعده اون تاعیدبارش قابل توجهی دیگه نداریم ابتدا ازصبح زودجمعه به آذربایجانغربی سپس شرقی شب به زنجان وازصبح شنبه هم به تهران ازبکشنبه کلا دیگه بارش نداریم ولی این یک روز کل روز خواهدبارید ودرروستاها وجاده هاممکنه فرداش یخبندان بشه وپاشیدن نمک الزامیست
آخرین اخبار