افقی روشن با صادرات گل و گیاهان زینتی

عضو اتحادیه گل کاران کشور گفت: صادرات گل و گیاهان زینتی هر ساله ۸۵ میلیون دلار عاید کشور می کند.

صادرات ۸۵ میلیون دلاری گل وگیاهان زینتی از ایرانابراهیمی عضو اتحادیه گل کاران کشور در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: صادرات گل و گیاهان زینتی هر ساله ۸۵ میلیون دلار عاید کشور می کند که به شرط گسترش افق‌ های صادراتی می‌توان این میزان را به ۱۰۰ میلیون دلار رساند.

او افزود: عراق، افغانستان، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه مقاصد صادرات تولیدات گل وگیاهان زینتی ایران هستند.

ابراهیمی بیان کرد: اگر چه ایران مستعد تولید گل و گیاهان زینتی است، اما به دلیل نبود زیر ساخت‌ها و عدم حمایت لازم از گل کاران جایگاه ۱۷ را ازنظر تولید و رتبه ۲۴ را به لحاظ صادرات دارد.

۲۵ میلیون دلارسهم صادرات گل و گیاهان زینتی استان مرکزی

با فعالیت ۱۵۰۰ گلکار در ۷۵۰ گلخانه‌ی استان مرکزی ضمن رونق تولید، زمینه برای صادرات ۲۵ میلیون دلاری گل و گیاهان زینتی در کشور فراهم شده است.

زارعی مدیر باغابانی سازمان جهاد کشاورزی نیز گفت: بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی استان مرکزی زیر کشت گل و گیاهان زینتی است و تولید ۲۵۰ میلیون گل شاخه بریده سبب شده تا استان مرکزی در جایگاه دوم کشوری قرار گیرد.

او افزود: محلات استان مرکزی با توان تولید ۱۰۰ میلیون گل شاخه بریده و ۲۵ میلیون گل زینتی و آپارتمانی در سال جایگاه برتر کشوری و استانی را دارد.

زارعی ادامه داد: هر ساله بیش از ۱۵۰ گونه گل وگیاه زینتی درمحلات تولید می‌شود که ۳۰ درصد آن صادر و ۷۰ درصد آن دربازار‌های داخلی عرضه می‌ شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.