بیست و سومین سالروز ملی صادرات در حال برگزاریست

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: برای روند صعودی صادرات صادرات نیازمند تخصیص مشوق‌های صادراتی هستیم.

بیست و سومین سالروز ملی صادرات در حال برگزاریستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کاشفی رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه گفت : صادرات برخی محصولات کشاورزی کرمانشاه ساماندهی می شود .

او گفت : سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک وطن پرست واقعی بود.

کاشفی افزود : صادرات کشور طی سال گذشته علی رغم سختی ها به سمت تثبی رفته است.

او افزود : صادرکنندگان همت زیادی برای برگشت ارز به کشور داشته اند و ژنرال های جنگ اقتصادی هستند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه گفت: صادرکنندگان کالا به دلیل موانع ایجادشده پیش روی آن‌ها در تنگنا هستند.

کیوان کاشفی با بیان اینکه امروز کشور مدیون صادرکنندگان است، افزود: در ۲ سال گذشته صادرکنندگان به گونه‌ای تلاش کردند که ما امروز در کشور کمبود ارز را شاهد نیستیم.

او با بیان اینکه سال گذشته سال سختی برای صادرات جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: سال قبل در قانون بودجه، معافیت ارزش افزوده صادرکنندگان را منوط به تصفیه حساب خود کرد.

کاشفی گفت: سه هزار میلیارد تومان در ۹ ماه سپری شده از سال جاری مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده است که تنها ۲۳۰ میلیارد تومان آن به صادرکنندگان برگشت خورده است.

او افزود: سازمان مالیاتی کشور برای بازگرداندن باقی پول به صادرکنندگان کارشکنی می‌کند که این موضوع برای ما مشکل ساز شده است.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: ما قبلا از مشوق‌های صادراتی حرف می‌زدیم، اما تنبیه‌های صادراتی را در کشور می‌بینیم

کاشفی افزود: صادرات یک فرایند است که اگر یکی از زنجیره‌های آن کار نکند کار به جایی نخواهیم برد؛ امروز کارشکنی‌ها و تنگ‌نظری‌ها در مسیر صادرات مشکل آفرین شده است.

او گفت: کرمانشاه شهری صادراتی است از این رو باید شرایط را در مرز‌ها به شکلی فراهم کنیم که صادرکنندگان به خوبی بتوانند از آن استفاده کنند.

 

 

درحال تکمیل/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار