باحضور نوبخت ؛

۱۷۵۰ واحد مسکن روستایی طرح محرومین در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

باحضور نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور رییس سازمان بنیاد مسکن انقلاب، استاندار و شماری از مسوولان استان هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در سیستان وبلوچستان در شهرستان خاش افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم که به صورت نمادین در روستای قاسم آباد خاش برگزار شد اظهار داشت: تا پایان سال ۹۹ دولت متعهد است افزون بر ۵۰ هزار واحد مسکونی را در سیستان و بلوچستان اجرا، تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

محمدباقر نوبخت گفت: روز گذشته و امروز ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی با اعتبار ۵۵ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی در شهرهای سیستان و بلوچستان افتتاح شده است.

بیش‌از هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

او  ادامه داد: تلاش می‌کنیم به احترام علمای اهل سنت در سیستان و بلوچستان پنج هزار واحد مسکونی را به صورت قرض‌الحسنه بسازیم.
معاون رییس جمهوری گفت: روز گذشته کلنگ ساخت ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد تخریبی سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان به زمین زده شد و همچنین هشت هزار واحد دیگر در این مناطق نوسازی خواهند شد.

او  افزود: از سال قبل کار ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی را در سیستان و بلوچستان آغاز کردیم و امروز خود را موظف می‌دانیم تا پایان سال آینده افزون‌بر ۵۰ هزار واحد مسکونی را به مردم تحویل دهیم.

نوبخت برای اجرای جاده مرزی روتک خاش قول پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان را داد و گفت: برای شروع باند دوم جاده خاش به زاهدان که ۱۰۰ کیلومتر کار مطالعات آن انجام شده همکاری خواهیم کرد.

او  ادامه داد: علاوه‌بر این برای پرداخت یک میلیارد تومان کمک به شهرداری ایرندگان و تخصیص اعتبار برای ۱۰۰ تخت بیمارستانی برای خاش خود را متعهد می‌دانیم.

فرماندار خاش نیز با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر حدود ۹۰ نفر از مردم و نخبگان سیستان و بلوچستان در جاده خاش به زاهدان جان باختند و بیش‌از ۴۵۰ نفر نیز مجروح شده‌اند گفت: دوبانده کردن این محور ارتباطی از مطالبات مهم مردم این استان است.

صاحب گل صالحی افزود: اجرای راه مرزی روتک با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و تجاری آن یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

در سفر نوبخت به خاش همچنین ۴۸ هزار متر مربع آسفالت معابر در تیپ مستقل ۲۸۸ زرهی ارتش مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این پروژه با مشارکت شهرداری خاش و حمایت مالی سازمان برنامه و بودجه کشور اجرا شده است.

افتتاح خانه‌های مسکونی محرومان در روستا‌های استان به تعداد هزار و ۷۵۰ واحد از دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به سیستان و بلوچستان بود که تعدادی از آن‌ها همزمان با حضور نوبخت در خاش به بهره برداری رسید.

بخشی از آسفالت شهرک سازمانی خاش به بهره برداری رسید

بخشی از آسفالت شهرک سازمانی خاش به بهره برداری رسید

نوبخت پس از خاش به زاهدان عزیمت می‌کند و کلنگ زنی طرح مسکن ملی در این شهر و شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان از برنامه‌های وی در این سفر است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار