با ورود موج جدید بارشی در هفته آینده؛

کاهش ۱۰ درجه ایی دما هوا در کردستان

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با ورود موج جدید بارشی در هفته آینده دمای هوا ۸ الی ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی پناهی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به وجود سامانه بارشی فعال در استان گفت: ازعصر روز پنج شنبه ۳ بهمن ماه موج جدید بارشی وارد استان شده که این توده هوا تا بعداظهر روز شنبه به تناوب فعال می‌باشد.

او با بیان اینکه عمده این بارش‌ها در نوار غربی استان و اغلب در شهرستان‌های بانه و مریوان قابل ملاحضه خواهد بود افزود: پیش بینی می‌شود بارش‌ها اغلب به صورت برف بوده که موجب اختلال تردد در ارتفاعات و گردنه‌ها خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان بیان کرد: دمای هوا در این مدت سردتر و تا ۳ درجه کاهش می‌یابد و این امر موجب لغزندگی جاده و کاهش دید رانندگان خواهد شد.

پناهی در ادامه از ورود موج جدید بارشی از صبح یکشنبه هفته آینده تا روز سه شنبه به استان کردستان خبر داد و یادآور شد: میانگین دما طی این مدت ۸ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

او خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل دما با ۱۲- درجه سانتی گراد زیر صفر مربوط به بابارشانی و حداکثر دما نیز با ۷ درجه بالای صفر مربوط به سلین بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: با توجه به شدت بارش‌ها از سفر‌های غیر ضروری پرهیز شود و در صورت ضرورت سفر، مسافران علاوه بر کسب اطلاعات مسیر، حتما زنجیر چرخ و تجهیزات دیگر زمستانی را به همراه داشته باشند.

مصرف بیش از ۱۳ میلیون متر مکعب گاز در ۲۴ ساعت گذشته

هوشنگ اولی‌زاده مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در استان کردستان ۱۳ میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های مختلف مصرف شده و با توجه به ورود موج بارشی جدید به استان ضروریست تا همشهریان دمای رفاه اتاق یعنی دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد را در منازل خود رعایت کنند.

او افزود: از ابتدای سال تا پایان دی ماه سال جاری ۲ میلیاردو ۳۱۰ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده است.

اولی زاده با اشاره به مصرف ۳۵۸ میلیون متر مکعب گاز در دی ماه سال جاری بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در بخش خانگی ۷ در صد و در بخض مصرف گاز CNG بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۳۳ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی و تجاری در استان وجود دارد و پیش بینی می‌شود میزان گاز مصرفی تا پایان سال جاری به بیش از ۳ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

بسته شدن راه ارتباطی ۳۰ روستا در کردستان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش برف و یخبندان در این استان راه ارتباطی ۳۰ روستا را مسدود کرده است.

او با بیان اینکه روز گذشته نیز راه ارتباطی ۴۰ روستای این استان بر اثر بارش برف مسدود شده بود اضافه کرد: ۸۶ راهدار با ۵۷ دستگاه ۷۱۵ کیلومتر باند را با استفاده از ۴۴۰ تن شن و نمک برف روبی کرده اند.

نوذری اظهارداشت: ۲۷۰ راهدار این اداره کل روز گذشته در ۳۴ محور شامل ۲۳ محور شریانی و ۱۱ محور غیر شریانی ۱۴۵ دستگاه ماشین الات بکارگرفته بودند و با استفاده از یک هزار و ۵۵۵ تن نمک و شن مصرفی هفت هزار و ۶۹۰ کیلومتر باند برف روبی کرده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.