سفر هیئتی از اتحادیه اروپا به الحدیده یمن

هیئتی از مسئولان نهاد‌های اتحادیه اروپا، فرانسه و هلند از استان الحدیده یمن بازدید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، هیئتی از مسئولان نهاد‌های اتحادیه اروپا، فرانسه و هلند از استان الحدیده یمن بازدید کردند تا بر اهمیت آن به عنوان دومین بندر بزرگ یمن تاکید و این پیام را به کشور‌های متجاوز ارسال کنند که دور کردن این استان از جنگ و ویرانی و پیوستنِ به صورت سازنده به روند صلح ضروری است.

زیاد الحسنی خبرنگار این شبکه در گزارشی از استان الحدیده در غرب یمن گفت: سفیران اتحادیه اروپا، فرانسه و هلند به استان الحدیده سفر کردند تا با مقامات دولت محلی و مسئولان بنادر دریای سرخ و وزارت بهداشت نشست‌هایی برگزار کنند و از نزدیک از خسارت‌هایی که تجاوز (به یمن) به طور مستقیم و غیرمستقیم بر بخش‌های مختلف زندگی، بر جا گذاشته است مطلع شوند. این نخستین سفر در نوع خود به شمار می‌رود.

"هانس گراندبرگ" سفیر اتحادیه اروپا در امور یمن گفت: می‌خواهم یادآور شوم که هدف اصلی از رایزنی‌های استکهلم که سال گذشته برگزار شد اساسا انگیزه انسانی است و حضور ما در اینجا بیانگر این پیام به جامعه بین المللی است که در زمینه ادامه اقدامات برای بهبود اوضاع، جدیت وجود دارد.

خبرنگار افزود: همزمان با سفر مقامات بین المللی، ائتلاف متجاوز و مزدورانش با ده‌ها راکت به گلوله باران این شهر و مناطق اطراف آن ادامه دادند.

علاوه بر این، دزدی دریایی و جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل نفت و مواد غذایی به این بندر به عنوان شیوه‌ای دیگر برای کشتار غیرنظامیان ادامه دارد.

محمد ابوبکر اسحاق، رئیس اداره بنادر دریای سرخ گفت: ما اکنون در حالی سخن می‌گوییم که بسیاری از کشتی‌ها بعد از دریافت مجوز از سازمان ملل متحد توقیف شده اند.

محمد عیاش قحیم، استاندار الحدیده نیز گفت: ما در هزاره سوم هستیم. تصور کنید مردمی هستند که برگ درخت می‌خورند. این چه انسانیت وحقوق بشری است که آمریکا رهبری آن را برعهده دارد.

خبرنگار افزود: ساکنان الحدیده سفر‌های مقامات بین المللی به این شهر را تا زمانی که محاصره لغو و تجاوزات روزانه متوقف نشود، بی فایده می‌دانند. اجرای وعده‌های متعدد به جدیت اتحادیه اروپا و سفیران کشور‌هایی بستگی دارد که به این استان آمدند تا از نزدیک از درد و رنج ملت یمن به ویژه ساکنان الحدیده مطلع شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار