کاهش ۴۵ درصدی پرونده‌های مسن قضایی/ وجود ۱۲۱ پرونده قضائی به ازای هر هزار نفر در یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: به ازای هر هزار نفر، ۱۲۱ پرونده قضائی در یزد وجود دارد.

وجود ۱۲۱ پرونده قضائی به ازای هر هزار نفر در یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسین دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در جمع قضات و کارکنان قوه قضائیه استان با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی پرونده‌های مسن قضایی از ابتدای شهریور تا پایان دی ماه امسال، گفت: به ازای هر هزار نفر ۱۲۱ پرونده قضائی در یزد وجود دارد.

او با اشاره به اینکه یزد سومین استان مهاجر پذیر کشور است که ۱۰ درصد جمعیت استان را اتباع بیگانه و ۲۳ درصد را غیر بومی تشکیل می‌دهند، افزود: ۱۳ درصد جمعیت زندان‌های یزد را اتباع و ۲۷ درصد را افراد غیر بومی تشکیل می‌دهند.

دهشیری مهمترین دغدغه کارکنان قضائی را تامین مسکن دانست و افزود: اکثر کارکنان در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنند و به تسهیلات مسکن نیازمندند.

رئیس کل دادگستری استان یزد نبود ساختمان قضائی در شش شهرستان استان، کمبود خودرو و قاضی بومی در مرکز استان را از جمله مشکلات دستگاه قضایی این استان  عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد قطب درمان منطقه است، مساعدت رئیس قوه قضائیه برای ساخت کلینیک تخصصی جنوب کشور  در یزد را برای کارکنان دستگاه قضایی خواستار شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار