یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شهروندان مراقب یخ‌زدگی کنتور‌های آب باشند

 مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آبفا با اشاره به سرما و احتمال یخ زدگی لوله و کنتور‌های آب، بر انجام اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از یخ زدگی تأکید کرد.

شهروندان مراقب یخ‌زدگی کنتورهای آب در فصل سرما باشندعلی  سیدزاده مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش دما در روزهای آینده و یخ زدگی لوله و کنتورهای آب گفت:در روزهایی که دمای هوا کاهش پیدا می کند و آب درون لوله یخ  می زند و همطونان باید توجه داشته باشند که تمهیداتی در این خصوص اتخاذ کنند.

او ادامه داد:توصیه ما به هموطنان این است که هنگام کاهش دما، لوله های آب را با پشم شیشه یا گونی های کنفی و یا سایر الیاف طبیعی بپوشانند و محفظه کنتور را عایق بندی کنند چون ممکن است دمای زیر صفر درجه باعث ترکیدگی لوله شود .


بیشتر بخوانید:معضل نبود گاز در زاهدان همچنان پابرجاست


 مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان و یا بر افروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی اکیداً خودداری کنند همچنین در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان تهران تماس بگیرند تا گروه‌های عملیاتی در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

سیدزاده بیان کرد: گروه های عملیاتی آبفای استان تهران با استفاده از تجهیزات کامل مانند دستگاه یخ‌زدای انشعاب آب، آمادگی کاملی برای رسیدگی به مشکلات احتمالی دارند. دستگاه‌های یخ‌زدا با استفاده از مخزن آب، دمای آب داخل لوله را به میزان مورد نیاز افزایش می دهند و پس از آن با استفاده از کلکتور، آب گرم به داخل کنتور و یا شیر انشعاب فرستاده می‌شود تا یخ موجود در لوله و کنتور بدون آسیب‌زدن به آن‌ها آب شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار